29 Ağustos 2012 Çarşamba

AT / 11 Belgesi ...

Bugün güne biraz yorgun ve mutlu olarak gözlerimi açtım.Öncelikle mutlu olduğum haberi sizinle paylaşmak isterim sonun da HİBEM yattı : )

Hibe konusunda bir sıkıntı kalmadı artık Almanya ya gitmeden Halk Bankasından paramı çekip Almanya yoluna düşeceğim...

Şimdi bu mutlu haberden sonra ikinci mutlu haberimi vereyim ve sonun da bugün AT / 11 Belgesini almış bulunmaktayım.Arkadaşlar ben bu Belgeyi almak için internetten ve birçok blog sayfasından gerekli belgelerin neler olduğunu inceledim ve çoğu yazı da hep aynı evraklardan bahsetmişler lakin benden daha farklı evraklarda istediler şöyle ki;

Ama öncelikle şunu bilmeniz gerekiyor bu belgeyi ailenizden birinin SSK çalışanı veya emeklisi olması gerekiyor anca bu şekilde bu belgeyi talep edebilirsiniz.

Arkadaşlar ben bu konuda nasıl bir yol izledim isterseniz onu anlatayım.Ben babamın üzerinden bakılıyordum.Babam Emekli sandığı olduğu için ne yazık ki bu belgeyi talep edemiyorum ki şanslıyım annem SSK emeklisi bu yüzden Almanya da ay da 70€ vermektense annemin üzerine geçerek bu mevlayı vermekten kurtuldum ve bunu yaparken de SGK öğrenci belgem ile beraber babamın üzerinden düştüğüme dair işyerinden almış olduğu belgeyle SGK ya başvurdum ve 5 dk için de bu işimi hallettim.Yani ben böyle bir sorunla karşılaştığım için çoğu yere bakmama rağmen böyle yapabileceğimi hiç bir yerde bulamadım sağ olsun bir arkadaşım sayesinde bunu hallettim.

Ayrıca ben babamın üzerinden Yeşil Pasaport aldım ve sağlık hakkımın annemin üzerine geçmesi bunu engellemedi bunu da sizinle paylaşayım : )
Şimdi gerekli evraklara gelecek olursak ;

  • Öğrenci Belgesi,
  • Kabul Mektubunuz fotokopisi,
  • Erasmus dan alacak olduğunuz Hibenin fotokopisi,
  • Dilekçe
Bunların yanında sizden ayrıca belgede istiyorlar bu belgeleri zaten SGK da hallediyorsunuz.Şimdi gelelim bazı önemli notlara ,

  • Bu belge için SSK çalışanı veya emeklisi kim ise onunla beraber bu işlemi halletmeniz gerekiyor.
  • Kabul Mektubu ve Hibe yazısı benim ingilizceydi ve kabul ettiler ama bazı arkadaşların Türkçe çevirisini istiyorlar.
  • Bu belge 6 aylık veriliyor eğer siz 1 yıl gidecekseniz sömestr sürelerinin belli olduğu bir yazıyla müracaat edin ve ilk 6 aylık yapıldıktan sonra ikinci 6 aylık süre başlamadan SSK çalışanı veya emeklisi kim ise tek başına SGK gidip bu belgeyi tekrar talep edebilir.
  • Bu belgeyi başvurduğunuzda gideceğiniz ay dan 1 ay önce veriyorlar.Ben çoğu yazıda bunun kalktığını okumuştum ama orada bizle ilgilenen bayanın bu kuralın devam ettiğini söyledi.
Küçük hatırlatmaları yaptıktan sonra ben bu belgeyi almak için Muğlaya gittim çünkü Fethiye de halledemedim.Sabahın erken saatlerin de Muğla yollarına annemle beraber düştük.Neyse ki yolculuk çok uzun sürmedi.Efendim SGK  vardığımızda ilk işimiz Yurtdışı sağlık servisine gitmek oldu.Orada bulunan Tülay Hanım bizimle o kadar güzel ilgilendiği çok şaşırdım ne bileyim normalde resmi daireler de bu kadar anlayışlı ve bu kadar yardım sever birini görmeye alışık olmadığımdan kaynaklanıyor sanırım.

Evraklarımızı teslim ettik ve ben hiç bir eksik olmadığı için içim rahattı lakin tek endişem Kabul Mektubumun ve Hibe yazımın ingilizce olması beni biraz endişelendirmişti.Çünkü eğer sorun yaratmış olsalardı Muğlada Tercüman aramak zorunda kalacaktım ki çok şükür hiç bir sorun olmadı ama genede sömestr tarihlerinin belirli olduğu evrağı getireceğimi bilmiyordum ve ne yazık ki bu evrak eksikti. Annemle beraber Muğla da internet kafe arayışa koyulduk.Yani Muğla ufacık bir yer ama arkadaş ara ara zar zor bir internet kafe bulduk ne bileyim Fethiye de nere baksan bir internet kafe vardır.Neyse internet kafe yi bulduktan sonra eksik olan evrağı bulmaya koyuldum neyse ki çok sürmeden o belgenin çıktısını alarak tekrar SGK gittik ve sonun da işimizi bitirdik ama yukarı da da söylediğim gibi bu belgeyi gideceğim tarihten 1 ay önce alabiliyormuşum  sağ olsun Tülay Hanım ayın 28 olması sebebiyle evrağı bize verdi ve böylelikle AT / 11 Belgesini de halletmiş olduk.

Sıra da sanırım hüzünlü, endişeli, heyecanlı günler kaldı.Zaman ilerledikçe burada ki zamanlarımı özleyecekmişim gibi geliyor ama bir yandan da yapmak istediğim şeylerin hayalini kurmakla zamanımı geçiriyorum : )

Anlayacağınız şu sıralar yaşadığım duyguların tam bir tanımını yapamıyorum : )))



1 yorum:

  1. Merhaba,

    Benim de babam Bağ-kur emeklisi olduğundan bugün AT 11 belgesi alamadan geri döndüm. Sorun şu ki annem SSK'lı ve annemin üzerine de geçiremediler beni? Cinsiyet mevzu mu acaba sorun? Şu işyerinden alınan üzerinden düştü belgesi nedir acaba? Benim babam serbest meslek sahibi de öyle bir belgeyi nereden almak gerekir?

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil