30 Mayıs 2013 Perşembe

Avrupa'nın kedisi köpeği ...


Berlin de çevresel izlenimlere kaldığımız yerden devam ediyoruz.Bugün ki konumuz; Avrupa'nın kedi ve köpeğe bakış açısı ! Sizlere saçma gelebilir konumuz lakin ben bahsetme gereği görüyorum.

Berlin'e ilk geldiğim günden beri sanırım köpeklerin girmediği hiç bir mekan kalmadı ; Alışveriş Merkezi, Trenler, Derslikler, Restaurant vs. Bunların içerisinden sanırım benim en ilgincime giden '' Derslikler'' olması.

Burada sanırım kişi başına bir köpek düşüyor herkes de bir hayvan sevgisi var ve bu gerçekten örnek alınacak bir durum.Hele ki bizim ülkemiz de ne yazık ki hayvanlara yapılan muameleyi görünce cidden üzülüyorum.Sanırım Avrupa da hayvan olmak varmış diyorum : )

Ayrıca o kadar çok köpeğin olmasına rağmen çevrede hiç pok göremezsiniz ! Çünkü köpeğin sahibi mutlaka yanında poşetle geziyor eğer köpecik pok yapacaksa o poşetle o poku alıp çöpe atıyor.Yani iğrenç gibi görünse de adamlar çevreyi temiz tutuyorlar.Vallahi ben buna da hayran kaldım.Ah bunun Türkiye de uygulandığını düşünüyorum da neyse tamam kandırmıyorum kendimi düşünmüyorum : )

Ayrıca köpeklerin sanırım cinsine göre, kimi köpekler ağızlık takıp çıkıyor tabi bu kurala uymayan köpek sahipleri de var ama şunu söyleyebilirim ki köpeklerin çoğu eğitimli ! Bu Türkiye de ender durumlardan biri hatta burada başıboş bir hayvan dahil göremezsiniz özellikle köpek ve kedi.

Kedi demişken de yanılmıyorsam 6 aydır hiç kedi görmedim.Şaka gibi ama gerçek.Yani bizim mahallede(Türkiye)  en az günde 5 farklı kediyi rahat görürsünüz ama burada 6 aydır hiç kedi görmedim.Hayır artık bu şehir de kedileri barındırmıyorlar mı durumuna geldim : )

Peki kediler neden ortada yok ? Çünkü kediler ev içi hayvanı olarak geçmekte bu sebeple dışarıda başı boş kedi göremezsiniz ve ayrıca eğer sahibi kediyi dışarı çıkarırsa tasmasına zil takmak zorunda peki bunun gerekçesi ne ? Sebebi diğer canlılara zarar vermeden zil sesini duyan hayvanların olay yerinden uzaklaşması amaçlanmış.Bence oldukça da mantıklı : )

Arkadaş Avrupa'nın kedisi köpeği bile bir farklı bakıyor.Mesaj gitmiştir sanırım bir yerlere : )))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder