3 Mayıs 2013 Cuma

Krakow yaşanılacak bir şehir ...

Uzun süredir gitmeyi planladığım şehir.

Warzawa-Krakow : 7€

Otobüs yolculuğunun ardından sabah 06:00 sularında Krakow'a ayak basmış bulunmaktayız.Tabi otobüs yolculuğunda uyumaya çalıştık ama işte kesik kesik uykularla o gecelik uyku hakkımızı kullandık.Efendim Krakow Ana İstasyonunda otobüsümüz durdu ve şansımıza İstasyonun yanında sığınabileceğimiz büyük bir alışveriş merkezi vardı.Dışarısı soğuk olduğu için bu bizim için mükemmel bir fırsattı : )

Her neyse bizim Krakow'a gitme amacımız burada ki Toplama Kampını görmekti.Çünkü burada ki Toplama Kampı en büyük toplama kampı neden ? çünkü Toplama kampların merkezi burası ve gelmişken bir de Old Town görmek istedik.Tabi ilk başta ki yön haritamız '' Toplama Kampı ''

Arkadaşlar Toplama Kampına gitmeyi düşünüyorsanız söyleyeceğim şeylere dikkat edin.Öncelikle Toplama Kampı bulunduğunuz yere uzaklığı yaklaşık olarak 1 saat 30 dakika sürüyor ve böyle de olunca oraya otobüs ile gidiyorsunuz.Eğer Polskibus'un sizi indirdiği yerdeyseniz orası 2 katlı bir bina ve en alt katına inip otobüsünüze binin çünkü eğer otobüse aşağıdan binerseniz 12 zloti ama yukarıdan binerseniz 14 zloti vereceksiniz ki neden 2 zloti fazla veresiniz dimi ama ne olsa öğrencisiniz : )

Şimdi bunu söyledikten sonra dönüş saatine bakmayı sakın unutmayın yoksa oracıkta kalırsınız : )

Evet eğer Toplama Kampına 3 den sonra girerseniz ücretsiz lakin sabah gidip girerseniz 30 zloti veriyorsunuz o da öğrencisiniz diye ve bence bunu tercih edin çünkü bir grup oluşturulup toplu bir şekilde gezme imkanınız var ve bunun yanında bir de rehber veriyorlar haberiniz ola.

Şimdi Krakow da yanılmıyorsan 4 büyük toplama kampı var biz 2 sini gezme imkanımız oldu ; Auschwitz , Birkenau .Bu ikisini gezmemizin sebebi birbirlerine yakın olması.

Kampa girişte bizi ; ARBEIT MACHT FREI yazısı karşılıyordu.

Büyük bir tarihi gezintiye başlamanın verdiği heyecanla kamp alanını gezmeye koyulduk.İşin açıkçası burası ile alakalı bir şey söylemek istemiyorum sadece bir kaç fotoğraf paylaşmak istiyorum ;

..................................................................................................................................................
((Bu gezi de benim dikkatimi çeken 2 bayan oldu neden diye soracaksınız hemen çünkü biz para Exchange yapmak için bir dükkana girdik nereden exchange yapabiliriz diye kadınlar nereden yapabileceğimizi söylediler sonra bize hangi millettensiniz diye sordular bizde Türküz deyince kadınlar öğrenmiş oldukları bir kaç Türkçe kelimeyi söylemeleri beni çok şaşırttı : ) ve de mutlu etti. ))

Evet bu gezimiz uzun yolculuklar ile geçse de ben buraya geldiğimi için kendimi çok şanslı hissediyorum.Ayrıca buraya gelecekseniz yanınıza mutlaka erzak alın : )

Burası bittikten sonra sıra geldi Old Tow'a gezmeye.Old Town gezmek için tabanlara kuvvet diyerekten yola koyulduk ve Krakow küçük bir şehir olduğu için her yer birbirine çok yakın.Gerçekten de Old Town da güzeldi burada bir döner yiyelim dedik belki buranın döneri güzeldir falan diye düşündük ama nerede buradakilerde kötü : (

tam yemeğimizi yerken bir ne görelim .....

Evet şuan bizim gördüğümüzü siz de görmüş oldunuz : )

Biz hemen birer fotoğraf çektirdik bu inanılmaz olayla  tam arkadaşla konuşurken o da ne yanımız da bir Türk daha var ve başladık muhabbet etmeye aramız da tartışıyoruz bu nasıl olur falan diye : ) aman hak verirsiniz ki bir sonuca bağlayamadık bu olayı.

Artık Krakow da 3 kişiyiz ve başladık gezmeye.Gezimiz esnasında yağmur birazcık bizi engellese de biz yılmadan gezmeye koyulduk.Gezimiz esnasın da Zapiekanka yememiz beni olmadığım kadar mutlu etti o gün : )

Akşam olur biz de artık yavaştan yorulmaya başlarız.Artık sohbet edebileceğimiz bir kafe arayışına koyuluruz ki Old Town tam göbeğin de güzel bir yer buluruz o akşam birer bira içtik ve ben bir de üstüne dondurma yedim : ) akşamı da güzel değerlendirmiş olduk.Saatler 01:30 gösterdiğin de artık otobüse binip Berlin yollarına koyulduk.Böyle güzel bir şehri bırakmanın hüznü bende baş göstermiş olsa da yatağımı özlemiş olmam bana bu hüznü çok yaşatmadı.Ayrıca gezimiz esnasında da çok şey öğrendim mesela homeless daha iyi bir şekilde anlamaya başladım.Evet gezimiz eğlenceli ve bence bir o kadar da güzel geçti lakin dedim ya bir çok sıkıntı çektik ama olsun değerdi : )

Eğer gezi planı yapıyorsanız mümkünse gezi biletlerinizi hemen o an alın yoksa o biletler alınmıyor ...