19 Temmuz 2012 Perşembe

Erasmus için Belgeler

Evet şimdi benim çok mu çok zorlandığım kiminin çabuk hallettiği kiminin de benim gibi zorlandığı evraklara geldik.Baştan şunu söylemek isterim Vize için gereken evrakları görünce aslında Erasmus Belgeleri gerçekten yanında çok masum kalıyor.Tabi Vize için gerekli Belgeleri daha sonra paylaşacağım.Şimdi gelelim ilk yaşadığım ve beni ciddi anlamda bunaltan konuya : ERASMUS BELGELERİ.

Dipnot : Arkadaşlar gözünüzü korkutmak istemem başta da dediğim gibi anlatacaklarım benim yaşadığım sıkıntılar : )

Öncelikle Rektörlük binasının  2. Katına çıkarak AB Ofisin kapısından girmem ile bu maceram da başladı.Efendim ofise ilk girdiğim zaman tabi her şeyden bir haber öncelikle derdimi anlattım ve orada ki çalışanlarda benle ilgilenecek olan Erasmus Uzmanına yönlendirdiler.Buraya kadar her şey normal işte bundan sonra eğitim alacağım okulu söyledim ve onunla ilgili evrakları ve yapılması gerekenleri bir bir anlattı ve evrakların hepsini mail ile bana gönderdi.

Tabi konuşma uzadıkça uzadı bende bir şey bilmiyorum ya saçma salak sorular soruyorum sürekli , sağ olsun benle ilgilenen bayan çok anlayışlı ve çok yardım severdi ki bu konuda gerçekten şanslıyım.Her neyse bende eve gidip belgelerin hepsine baktım ve istenen belgeler ;


  • Application Form ( Başvuru Formu )
  • Accomodation Form ( Kalacak yer, yurt vs. Başvuru Formu )
  • Learning Agreement (Öğrenim Anlaşması )
  • İngilizce Transcript
  • 2 Fotoğraf
  • Nachweis Über Deutschkenntnisse ( Almanca bilgini ölçen bir belge)
  • Eş Değerlilik Formu 
Hatırladığım kadarıyla benden istenen belgeler bu kadardı.Şimdi gelelim beni zorlayan tarafa.Öncelikle Technische Universität Berlin'de Yurt ayarlayamıyorlar ne yazık ki bunu benim halletmem gerekiyormuş ve ilk darbeyi böylelikle almış oldum.Gelelim ikinci darbeye; tabi Berlin de okumam için ders seçmem gerekiyor ve okulun sitesine girerek derslere bakacağım ama nerde arkadaş sayfa Almanca tabi bende hemen sayfayı Türkçeye çevirdim ama yok gene işin içinden çıkamadım.Karşı okula mail attım ve sağ olsun 1 - 2 hafta sonra döndüler ve bana gönderdikleri adresten tekrar derslerime bakmaya çalışıyorum ama gene anlamıyorum.Yani Üniversite tamam isim yapmış olabilir ama okulun sitesi gerçekten çok karışık en basit örneği sitede bir gün önce girmiş olduğum yeri tekrar bulamamam.Her neyse bu dersleri bulmam hiç abartmıyorum 3-4 hafta mı aldı sistemde sadece Bahar Dönemi dersleri var bana Güz Dönemi de lazım bende 30 ESTC doldurmak için kafama göre ders aldım bunu yapmamın sebebi de zaten TU Berlin' de ekle sil yapacağımdan çok da uğraşmak istemedim.Tabi arkadaşlar bunu yaparken de kendi okulunuza eş değerlik göstermeniz gerekiyor.Ben kafama göre ders seçince Eş Değerlik Formum kuruldan geçemedi ve durumumu anlatınca kabul etmek zorunda kaldılar.

Diğer belgelere gelecek olursak onlar da çok zorlanmadım tabi evraklar hakkında çok bir bilgim olmadığı için gözüm de çok büyüttüm başta yani acaba vaz mı geçsem diye kendime çok sordum ama her zaman ki gibi zorlu yollardan gitmeyi tercih ettim ve şuan bu yola devam ettiğim için hiç bir pişmanlığım yok.

Arkadaşlar belki başta sorunlar yaşayabilirsiniz ama yılmadan yolunuza devam etmelisiniz çünkü bu yaşadıklarımız bize ciddi anlamda tecrübe kazandırıyor : )

Ayrıca zorlandığım ve anlayamadığım ders programına buradan ulaşabilirsiniz : http://lsf2.tubit.tu-berlin.de/


Sıra geldi o meşhur kabul mektubuna !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder