21 Temmuz 2012 Cumartesi

Günlerden Pasaport...

En son kabul mektubunda kalmıştım.Arkadaşlar kabul mektubum başvuru yaptıktan 1-1,5 ay sonra elime geçti.

Evet kabul mektubumda gelince memleketin yolunu tutmaya başladım.Ben Muğla'nın Fethiye ilçesinde şirin mi şirin ve bir o kadar da doğa güzelliği bol olan bir yerde yaşıyorum.Bence Türkiye'nin eşsiz yerlerinden biri : )

Şimdilik gelelim pasaport olayına...
Bildiğiniz üzere pasaport olayı bulunduğunuz iller de ki Emniyet Müdürlüğün de gerçekleşiyor.Tabi Fethiye den 4 saatlik yol sonunda Muğla da ki Emniyet Müdürlüğüne vardık.Daha önceden hazırlamış olduğumuz belgeleri Pasaportla ilgilenen Yabancı Şubeye teslim ettim.İşin açıkçası belgeleri verince çok rahattım nereden bilebilirdim ki biraz sonra başıma yeni işlerin çıkacağını.Neyse bu arada bizle ilgilenen bir bayandı sabahın çok erken saatin de de olsa gerçekten çok güler yüzlü bir şekilde bizle ilgilendi.Şimdi gelelim yapılması gereken işlemlere.

Efendim ben Emniyet Müdürlüğüne gitmeden önce ;

Öğrenci Belgesi
3 adet pasaport için biyometrik fotoğraf
Nüfus Cüzdanı

Bunlar benim için yeterliydi bu arada ben Yeşil Pasaport çıkardım belki başka pasaport da sizlerden farklı evraklar da isteye bilirler.

Şimdi gelelim evrak teslime dediğim gibi evrakları teslim ederken çok rahattım ama yapmamız gereken 2 işlem daha varmış 1. Maliyeye belli bir miktar para yatırmamız gerekiyormuş. 2. ise bu gerçekten can sıkıntısı olmuştu bir daha fotoğraf çektirmem gerekiyormuş neymiş efendim dişlerim gözüküyormuş neymiş gözükmemesi gerekiyormuş.Hayır suç bayan da değil ben fotoğrafçıya Pasaport için demiştim adam fark etmesi lazımdı yoksa ben nereden bileceğim ilk defa pasaport çıkartıyorum sonuçta.Neyse biz bunları halletmek için Emniyetten çıktı hayır o değil sabahın 9 u bu saatte nereden bulacaksın fotoğrafçıyı ki Muğla ufak bir yer olmasına karşı çok da bilmiyorum neyse öncelikle Maliyeye bir miktar ödeme yaptık daha sonra fotoğrafçı aradık ve ilk bulduğumuz fotoğrafçı da fotoğraf çektirdim tabi artık akıllandım dişlerimi göstermeme konusunda : )

İşlerimizi hallettikten sonra Emniyete tekrar geldik ve toplam 10-15 dakika içerisinde işlerimizi halledip evin yolunu tutmaya başladık.Tabi toplam 7-8 saat yol sonunda eve vardık ama ne yolculuktu.Neyse ki bu işi de ufak sıyırıklarla atlattım ve pasaportumda gelince artık sıra vize işlemlerine başlamaya geldi...

Dipnot : Pasaportum 10 gün içerisinde geldi : )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder