27 Temmuz 2012 Cuma

Vize evrakları - 2

Öncelikle sizlere müjdeli bir haber vermek istiyorum.Sonunda Vizem geldi aslında bu haberi bir önceki yazımda vermek isterdim ama kısmet bu yazıma oldu : )

Şimdi gelelim sizlere bir önce ki yazımda bahsettiğim konuya.Arkadaşlar öncelikle sizlere Başvuru Formundan bahsetmek istiyorum.Hatta Başvuru Formunun resimli anlatımını aşağıda sizlerle paylaşacağım.Şunu da belirtmek istiyorum bu Form benim tarafımdan doldurulmamıştır ben de  bir blog'dan aldım : )

http://erasmusgunleri.blogspot.com

Arkadaşlar paylaştığım blog dan da yararlana bilirsiniz çünkü ben bir çok sıkıntımı bu blog'dan yardım alarak hallettim.Örneğin bu Formun doldurulması : )
















Evet arkadaşlar bu Formu da ben bu şekilde hallettim.Emin olun yukarıda ki blog dan bir çok sıkıntınızı halledebilirsiniz.

Şimdi gelelim sigorta olayına.Arkadaşlar ben 2 aylık sağlık sigortası yaptım ve bunu da Anadolu Sigortadan yaptırdım.2 aylık yaptırmamın sebebi zaten Almanya ya gidince orada ayrı bir sigorta yaptırmam gerekiyormuş eee Almanya da sigorta yaptırınca Türkiye de yaptırmış olduğum sigorta boşa gidecek ve bununla birlikte verdiğim para da boşa gidecek bu yüzden  2 aylık sigorta yaptırdım ve sanırım 50 - 60 küsur bir para verdim.Arkadaşlar fazla bir para vermek istemiyorsanız bence sizde böyle yapın ayrıca aldığınız sigorta  da Vize nin size verildiği tarihten başlaması gerekiyor yani ben 20 Eylül de Almanya da bulunacağım ve bu sigortayı da 20 Eylülden itibaren başlattım.Bu arada Neden 2 aylık onu da söyleyeyim.Arkadaşlar Almanya daki okula başvurduğunuz zaman size 2- 3 hafta sonra öğrenci belgesi veriyorlar ve bu belgeyle Almanya da sigortaya başvuracaksınız ben 2 aylık aldım ki daha sonra dan bir sorun yaşamamak için.

Şimdi geldik taahhütnameye.Arkadaşlar bu işlemi Noter ve Tercümanla hallediyoruz.Öncelikle Erasmus öğrencilerinin Almanya için tabi ki hibe 425 € ama sizinde bildiğiniz gibi Almanya 659 € istiyor.Bunun için kalan ( 659 - 425 ) 234 € luk kısmını taahhütname yaptırmanız gerekiyor.Ama ben garanti olsun diye yani bir sorun çıkmaması için aylık 300 € luk yaptırdım.Tabi bunu yaparken de notere babamla birlikte gittim çünkü bu işlemi ya annenizle ya da babanızla yaptırmanız gerekiyor.


Şimdi gelelim o güne.Efendim babamla birlikte noter avına çıktık neyse ki hemen noteri bulduk ve noter deki bayana derdimizi anlattık sağ olsun hemen bizimle ilgilendi. Neyse ki hemen işlemleri hallettik ve sıra geldi ücrete ! Ünlem koymamın sebebi ise arkadaşlar parayı vermeden önce lütfen öğrenci olduğunuzu belirtin çünkü bizden 160 küsur para istediler ama ben öğrenci olduğumu dile getirince fiyat birden 60 küsura düştü o yüzden dikkat edin bu duruma.Parayı verdikten sonra o belgenin tercümesini yaptırmam gerekiyordu tabi biz bu konuları bilmediğimiz için bulduğumuz ilk tercümana gittik ve her şeyi konuştuktan sonra fiyatı sorduk ve 40 TL deyince keşke başka tercümanlara da sorsaydık dedik ama iş işten geçmişti ve burada da dikkat edin bu kadar para vermeyin .

Belgenin tercümanını yaptırdım ve bu tercümanı notere onaylatmaya gittim ama orada bir sürpriz ile karşılaştım ve sürpriz gene PARA.Arkadaş adamlar sürekli para alıyor bir imza bir mühür için 40 TL verdim ya yuh yani böyle olduğunu bilseydim kesinlikle onaylatmazdım.Çünkü çoğu arkadaş onaylatmadan vize başvurusunda bulunmuş ve bir sorun çıkarmamışlar.Ben vizeye gidince babamın maaş bordosunu ve evimizin tabusunu götürdüm ve bundan sonra ki kalan kısmı da diğer yazımda paylaşacağım.

Veeeee artık İzmir yolculuğu başlar ! ( Uzun ama kısa gibi gözüken bir yolculuk )



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder