23 Eylül 2012 Pazar

Berlinden ilk izlenimler...

Güzel Berlin den güzel insanlara selam olsun.Bugün Berlin de 3. günüm ve her gün Berline aşık oluyorum. Bugün bir çok yeri gezdim ; Brandenburg Tor, Reichstag ( Federal Meclis ), Holocaust Mahnmal ( Anıt ), Berliner Fernsehturm ...

Tabi ki de sizlere gezdiğim yerleri uzun uzun anlatacağım ama onun öncesinde Berlin de dikkat etmemiz ya da bilmemiz gereken önemli şeyler var.

Arkadaşlar Berline geldiğiniz zaman buraya gerçekten hayran kalacaksınız.Her şey o kadar düzgün ki gerçekten ben çok şaşırdım.....

Öncelikle buradaki trafikten bahsetmek istiyorum ama bu önceliğim yayalardan başlamasının gerektiğini düşünüyorum.Efendim burada ki insanlar o kadar kuralcı ki eğer yoldan araba geçmiyorsa yayaların geçmesi gereken ışık yanmadan kimse karşıdan karşıya geçmiyor.Bu beni gerçekten çok şaşırtmıştı.Zaten bir müddet sonra ben de alışmaya başladım yayalar için yanan Yeşil ışığı gördüğüm an sağıma soluma bakmadan rahatça geçiyorum yani Türkiye de ki gibi değil.Türkiye de senin geçmen gerekirken araba aniden sana çarpabiliyor.

Fahrradwege ( bisiklet yolu )  arkadaşlar cidden böyle bir yol var yani ben görünce çok şaşırdım arkadaş bisikletli insanların normal yoldan ayrı bir yol hakları daha var ki burada ciddi anlamda çoğu insan bisiklet kullanıyor.Ayrıca çoğu metro ve tramvaylara bu bisikletlerini de yanına alabiliyorlar.

Ayrıca bisiklet deyip geçmeyelim vallahi çoğu bisiklet yani benim gördüklerim o kadar lüks ki ağzım açık kaldı.



Ayrıca arkadaşlar bisiklete herkes kafalarına göre binemiyorlar.Bisiklete binebilmek için bile bir çok aşamadan geçiyorlar vallahi Türkiye de ki bisiklet olayını düşününce millet kafasına göre bisiklete biniyor sanırım o yüzden çoğu bisikletli bisiklet sürmeyi öğrenmeden vazgeçiyorlar.

Resimde de gördüğünüz gibi sürücülerin her şeyi tam zaten tam olmak zorunda çünkü ciddi anlamda para cezası bulunuyor.




Şimdi gelelim Berlin trafiğinin neden bu kadar iyi ve düzgün olduğuna.Arkadaşlar burada öyle bir sistem var ki bence tüm şehirlere uygulanması gerekiyor.Özellikle İstanbula.



Arkadaşlar yukarıdaki plan belki biraz karışık gelebilir ama hiç de karışık değil bundan emin olabilirsiniz. Çünkü bugün test ettim ve onayladım : )))Arkadaşlar burada S Bahn - U Bahn  ve diğer taşıma araçları var ama en çok bu ikisi kullanılıyor.S Bahn yerin üstünden U Bahn ise yer altından giden trenler. Bunların olması gerçekten Berlin trafiğini kolaylaştırıyor.

Şimdi gelelim benim çok ama çok hayran kaldığım '' Gartenkolonie ''.Arkadaşlar burada çoğu yerleşim yerlerin de binalar olduğu için çoğu insan hem vakit geçirebilmek içinde hem de doğanın güzelliğini doğanın içinde yaşamak için bahçe satın alıyorlar ve bu bahçeye lüks mü lüks bir baraka yapıp bu arada baraka dedik ama cidden lüks : ) ve barakanın da yanına sebzeler, meyveler, ağaçlar, çiçekler dikiyorlar.Hatta bir tanıdığımızın bahçesinde yapay bir havuz içinde de bir sürü balık vardı : ) Düşünün o kadar A' dan Z' ye her şey düşünülüyor.


Şimdilik sizlere anlatacaklarım bu kadar şuanlık her şey yolunda ve umarım da hep böyle devam eder ....

Berlin düşündüğümden de daha güzel bir yer bunu bir kez daha anladım : )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder