28 Eylül 2012 Cuma

İlk Hafta ve Yapılması gerekenler ...

Bugün Berlin de 1. Haftamı dolduruyorum.Tamı tamına 1 Hafta memleketimden uzak en önemlisi de ailemden uzak geçiriyorum.Peki bu süre zarfında neler yaptım ? Aslında baktığınız zaman bir çok işi mi hallettim diye bilirim.Tabi öncelik bir hat almaktı sonuçta ailemle görüşmem gerekiyordu.Ben de bir çok siteden araştırma yaptım ve bana en uygun hattın '' Türk Telekom Mobile '' olduğuna karar verdim.

Şunu söylemek gerekirse aylık 20 € karşılığında Türkiye de ki tüm Avea ve Sabit Hatlar ile konuşmak ücretsiz.Diğer özellikleri öğrenmek istiyorsanız buradan bakabilirsiniz.Şimdilik ben çok memnunum her gün ailemle görüşebiliyorum : )

Peki bunu hallettikten sonra sıra diğer işlere geldi  '' Bürgeramt '' a gitmeye.Arkadaşlar Berline geldiğiniz zaman 7 gün için de buraya gitmeniz gerekiyor bunu sakın unutmayın.Çünkü buradaki işlemi yapmadan kesinlikle diğer işlerinizi halledemezsiniz ve işlemlerinizi hallettikten sonra size altta ki resimde ki gibi bir belge vermeleri gerekiyor.
Bu belgeyi aldıktan sonra artık geriye kalan tüm işlemleri yapabilirsiniz ve bu belgeyi de kaybetmemeye çalışın çünkü sizin için çok önemli.Evet arkadaşlar bunları yaptıktan sonra artık okulun benden istemiş olduğu Sigorta olayına geldik.


Berlin de bir çok  sigortaya başvurabilirsiniz lakin benim AT / 11 Belgem olduğu için AOK ile anlaşması bulunduğundan ben buraya başvurdum ve herkesin de bildiği gibi hiç bir ücret ödemedim ayrıca bu belge bende olmasaydı aylık 77 € ödemem gerekecekti bu anlamda çok şanslıyım : ) Şimdi belgeyi almaya gidince bizimle ilgilenen kadın bu belgenin ne anlama geldiğini bilmiyordu ve bir kaç yeri aradı ve sonun da kabul etti.Yani kabul etmeyecekler diye biraz ürkmedim değil.Ayrıca arkadaşlar burada ki bir çok resmi yerde Türkçe ve İngilizce bilmiyorlar eğer Almanca bilen biriyle giderseniz işinizi çok çabuk halledersiniz.

Anlaşmayı yaptıktan sonra size yukarıdaki gibi bir belge verecekler ve bunu alıp okula verecek olduğunuz dosyanın içerisine koyduktan sonra işleminiz bitmiştir.


Bu işlemleri yaptıktan sonra sıra banka işini geldi ve benim tercihim '' Sparkasse '' oldu.Sebebi ise Berlin de en çok şubesi olan banka olmasından kaynaklanıyor.Buraya kadar her şeyi bir şekilde hallettim lakin bu banka işini benim halletmem gerekiyordu ve öylede oldu.Tabi ki hemen olmadı biraz uğraştığımı söyleyebilirim.Şimdi efendim bankaya gittik bize Termin verdiler yani bir gün sonra.Şimdi ben Almanca konuşamıyorum ya Banka da İngilizce bilen birine randevu verdiler.



Efendim ben bir gün sonra tekrar bankaya gittim ve heyecandan öleceğim hani ingilizce az çok biliyorum ya yapamazsam diye bir teleşa düştüm ama korkunun ecele faydası yok ve randevu saati geldi.Benle ilgilenen kişi Stefan Borowy. Abi adam o kadar kibar o kadar güzel konuşuyor ki ben biraz rahatladım neyse her şey yolunda anlaşmaya başladım tam Banka işimizin sonuna yaklaşıyorduk ki ben adama bir şey söyledim tabi o çok anlamadı çünkü söyleyemedim : ) Neyse beni bir telaş sardı anlatamam yani ne söylediğimin farkına varmaz oldum ve kilitlendim yani anlaşamıyoruz : ) Sonra Stefan o banka da çalışan bir Türkü aradı ve bana bir sonra ki gün için''  Termin - Randevu '' verdi ve 2. randevu günümde daha rahattım çünkü bir Türk ile konuşacağım neyse o gün de geldi benimle o gün Gülay Aksu ilgilendi gerçekten bana çok yardımı oldu.Onunla konuştuktan sonra tüm işlerimi hallettim ve ben bu banka olayından da kurtulmuş oldum : )



Okula ilk gidiş ... Arkadaşlar ben Berline gelmeden önce mailleştiğim bir arkadaş vardı.Adı Şeydanur : ) İnanır mısınız bir birimizi görmeden 2 - 3 ay mailleştik sebebi aynı Üniversite de eğitim alacak olmamız.Dün ilk defa yüz yüze görüştük gerçekten çok farklı bir duygu.Şeydanur benden çok önce Berline gelmişti ve sağ olsun bana dün çok yardımı oldu.Arkadaşlar okula gittiğiniz zaman '' Semester Ticket '' için 225.90 € yatırmamız gerekiyordu ve biz de Şeydanur'un yardımıyla bu işi de halletmiş olduk ve dün Türkiye den Erasmus ile gelen 5-6 arkadaşla tanıştım ve bu beni ciddi anlamda çok mutlu etti.

Şimdi akrabamın evinde oturmuş müzik dinliyor ve bir yandan da kalacak yer arıyorum.Umarım en kısa zaman da kalacak bir yer bulabilirim şimdilik zor gözükse de '' moral bozmak yok '' Şeydanur dan unutmamam gereken nasihat .


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder