13 Şubat 2013 Çarşamba

Dersler, sınavlar ufak hatırlatmalar ...

Dün itibariyle Almanca notumu öğrenmiş bulunmaktayım.Övünmek gibi olmasın 2,3 aldım ve böylelikle A2 Kurunu da tamamlamış oldum.Evet şimdi bu notu aldık ama ne anlama geliyor biraz ondan bahsedeyim sizlere ama bunun öncesinde kısacık da olsa sizlere aldığım kurstan bahsetmek istiyorum.

Aslında sizlere daha önce de paylaştım bazı bilgileri lakin tekrar amaçlı bir kez daha paylaşayım.Ben TU Berlin'in anlaşmalı olduğu 2 tane kurs var ve ben şansımı ZEMS (Zentraleinrichtung Moderne Sprachen) ' den yana kullandım pişman mıyım asla !

Şimdi bu kurs yanlış hatırlamıyorsam 15 oturumdan oluşuyor ve toplam 3 saat Almanca ile haşir neşir oluyoruz ve ücreti de 40€.Ayrıca bu kursu Türkiye de bir derse saydıra biliyorsunuz tabi bunu kendi Üniversiteniz de ki koordinatör onaylarsa gerçekleştirebilirsiniz.Ders 5 ECTS' den oluşmaktadır.

Şimdi ders hakkında bilgilendirmemizi verdikten sonra sınavımız 2 aşamalıydı.İlk aşama 20 soruluk bir testti ve ikinci aşama okuma parçasından doğru ve yanlış olanı bulmaktı ve sınav 80 Puan üzerinden değerlendirildi.

Şimdi sizlere notlar hakkında küçük bir bilgi vereyim. TU Berlin de 5'li sistem var şöyle ki ;
1,0 - 1,5  ( sehr gut )
1,6 - 2,5  ( gut )
2,6 - 3,5  ( befriedigend )
3,6 - 4,0  ( ausreichend )
4,0 - 5,0  ( nicht ausreichend )

Evet bu paylaşımı da yaptıktan sonra aldığınız notu Transkrip de onaylatmak için hocadan '' Leistungsnachweis '' almanız gerekiyor ki bir sorun yaşamayın.Bunu TU Berlin de girmiş olduğunuz tüm derslerin sınavlarından sonra hocalardan talep etmeniz gerekiyor bunu unutmayın.Bu belgeyi talep ettikten sonra Uluslararası İlişkiler Koordinatorlüğüne gidip bu belgeleri onlara vermeniz gerekiyor ki Türkiye de ki notlara göre karşılaştırmasını yapsınlar : )

Ayrıca tekrardan küçük bir hatırlatma TU Berlin de derse kayıt olmuyorsunuz sadece sınava kayıt oluyorsunuz ve bunu da hocaya mail atarak veya yanına gidip söyleyerek talep ediyorsunuz ama unutmayın eğer mail yoluyla hocaya ulaşmak istiyorsanız '' Matrikelnr '' yazmayı unutmayın Matrikelnr ne diye soracak olursanız da onu da gelince sizler tecrübe edinin : )

Şimdilik sizlere aktaracaklarım bu kadar ve şuan toplam 4 dersten geçmiş bulunmaktayım ve umut ediyorum ki bu 4 dersimi Türkiye de ki okul da saydıra bilirim ve mezun olurum !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder