9 Şubat 2013 Cumartesi

Para veriyoruz ...


Merhaba arkadaşlar.
En son yazımda Almanca sınavından bahsetmiştim sonucu halen bilememekteyim ama nedense içim de geçtiğime dair bir his var hadi bakalım hayırlısı : )

Şimdi bu hafta derslerin çoğu tamamen bitiyor ve sınav tarihlerine yaklaşmaya başladık sınavlar yaklaştıkça sizlere buradaki sınav sisteminden de bahsedeceğim.Bildiğiniz gibi ben 2. dönemde Berlindeyim ve bu sebeple okula yatırmam gereken belli bir miktar para var.Dün itibariyle o parayı yatırmış durumdayım ne kadar mı ? 229 € olması gerekiyor yani öyle hatırlıyorum.Yani o parayı verirken resmen içim cız etti.Ne de olsa öğrenciyiz ve Berlin pahalı bir şehir paranın her kuruşuna muhtacız : )

Vermiş olduğumuz para'' Student Ticket '' için verildi.Bu parayı verdikten sonra Berlin de hiç bir taşıma aracına para vermiyorsunuz.Anlayacağınız bizi bir nebzede sıkıntıdan kurtarıyorlar ama çok pahalı.

Herneyse umarım bu son para verişim olur yoksa ciddi ciddi buralarda kıt kanaat geçinmek zorunda kalacağım.Şimdi o gün 2 tane Türk arkadaşla tanıştım ve kendileri Erasmusla ilk dönem Türkiye den gelmişler ama ne hikmetse ben kendileriyle dün tanışma fırsatı buldum : )

Buradan da şu çıkıyor aslında TU Berlin de en azından Türk öğrenciler arasında bir birlik yok !

Sanırım bu sözün üstüne başka bir şey söylememe gerek yoktur.Şu sıralar kendimi tekrar evrak işlerine vereceğim sanırım ki aslında en nefret ettiğim şey ama yapacak bir şey yok Berlin'e geldiysen uğraşacaksın arkadaş umarım bu sıkıntıyı da hızlı bir şekilde atlatabilirim.

Bu arada küçük bir hatırlatma ; Berlin de halen kar yağar ve bir yerlerimiz donar !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder