19 Ekim 2013 Cumartesi

İnsanın kendisini tanıması ...

Erasmus hımmm ne yapsam gitsem mi gitmesem mi ? Hayır gitsem ne olacak ? diyorsanız şu yazımı okuyun ve daha sonra tekrar bu soruları kendinize sorun.

Bu yazımda sizlere bir öğüt veya buna benzer bir şey verme çabasında değilim sadece Erasmus'un bana kattığı iyi veya kötü şeyleri sizlerle paylaşmak istedim ve bazı insanlara cevap olsun diye yazıyorum bu yazıyı.Hani diyorlar ya '' eeeee 1 yıl Berlindeydin kendine bir şey kattın mı? '' diyenlere cevap niteliğinde bir yazı olacak anlayacağınız.

Yazımıza başlayabiliriz ;

  • Öncelikle Erasmus'a bakış açınızı sorgulayın mesela; Avrupa'ya açılsam ilk işim ne olur? Erasmus bana ne katar? vb. soruları kendinize sorarak bu işe başlayabilirsiniz ama bunu yaparken lütfen Avrupayı veya Erasmusu gözünüzde çok büyütmeyin.Yoksa ya Erasmus bu muymuş ? deyip moraliniz bozulabilir.Bu yüzden beklentileri çok aşağıya çekin derim ben ! Çünkü ben büyük bir beklentiye girip bu beklentiyi çok geç tanıdığımı söyleyebilirim,
  • Uçağa ilk defa bindim ve bunun heyecanını sizlere anlatamam.Uçağa ilk bindiğim gibi tren, tramvay vb. şeylere de ilk defa bindim.Eminim ki ülkemizde bunların birine binmeden göçüp giden insanlar da vardır ''unutmadan bir abim trene binmek bile bir kültürdür demişti kesinle haklı '' ,
  • Yalnız kalmak ve çaresizliğin ne demek olduğunu burada öğrendim ve bunun beni olgunlaştırdığını düşünüyorum,
  • Farklı millette olan insanların Türk deyince akıllarında ne canlandığını öğrendim,
  • Bende olan sorgulama yeteneğini keşfettim.Yani bunu çok fazla kullanmadığımı gördüm hayatım boyunca ama olsun buradayken Neden ? Niçin ? demeyi öğrendim,
  • İnsanlara yardım etmeyi sevdiğimi burada keşfettim ama tabi bunu yaparken çoğu insandan kazıkta yedim bunu kabul ediyorum ama olsun bunun yanında çok samimi arkadaşlıklar edindim,
  • En önemlisi çok samimi arkadaşlıklar edindim ve eski sevgilimi unuttuğumu burada fark ettim(Aslında ona mı aşıktım yoksa ona duyduğum aşka mı aşıktım onu fark ettim) ve unutmuş olduğum için de ayrıca mutlu oldum :)
  • Çok iyi insanlarla karşılaştım ve iyi ki böyle insanları tanımışım diyorum ve tanımaktan da ayrıca büyük bir gurur duyuyorum,
  • Avrupa'nın çoğu sokağını, caddesini, kilisesini gezdim ve çoğu yere hayran kaldım.
  • Avrupa da olan bazı şeylerin Türkiye de de olması gerektiğini düşünen zihniyetler arasına katıldım(ulaşım,eğitim,özgürlük,sağlık,yeşil,orman,bisiklet yolu, vs)
  • Almanca ve İngilizce yani çok da olmasa biraz geliştirdim biraz diyorum çünkü özellikle Almancam hiç yoktu ve İngilizceyi de unutmuştum neyse ki kendimi idare edecek durumdayım,
  • Almanların ne kadar soğuk bir millet olduğunu fark ettim.(Öznel)
  • Berlin de yaşayan Türkler'in aslında ne kadar zor şartlar da hayatlarını devam ettirdiklerini gördüm ve orada yaşayan çoğu Türkün ben Türküm diyen insanların artık Türk olmadıklarını gördüm.(Öznel)
  • Avrupa'nın ulaşım sistemine insanların özgürlük anlayışına hayran kaldım;
  • Kendimi ilk defa özgür hissettim,
  • Yunanlılar hakkında ki tüm kötü düşüncelerim yerle bir oldu ve bunun için çok mutluyum,
  • Ön yargı denen şeyi hayatımdan çıkarmalıyım !
  • Burada Alkolik oldum.Türkiye de hiç içmeyen ben ! ve ayrıca sigara içtim.Bu arada içtim diyorum ama bağımlısı değilim ve ayrıca içki konusunda da bağımlı değilim şuan içmiyorum mesela,
  • Şuan 24 yaşındayım ve bu yaşıma kadar kendime bir sürü şey katmaya çalıştım ve kattığıma da inanmıştım ta ki buraya gelene kadar.Burada şunu fark ettim; ben beş adım atıyorsam özellikle büyük şehirde yaşayan arkadaşlarım için söylüyorum bunu onlar bir adım atıyorlar ve o attıkları bir adım aslında benim beş adımıma denk geliyor bu yüzden bilgi dağarcığımı her konu da geliştirmem gerekiyor ki onlarla aynı seviyeyi sürdüreyim(Hayata bakış açısı) bu da farkına vardığım başka bir durum,
  • Farklı yemek tatlarını seviyorum Mesela;Suşi sanırım özleyeceğim ender yiyeceklerden biri :(
  • Buradayken bir kız sevdim ve sevdiğim için hiç bir zaman pişmanlık duymadım çünkü onun sayesin de duygularımı açığa çıkarma konusunda artık korkak davranmamam gerektiğini anladım,
  • Alıngan bir insan haline geldim.Eleştirmeyi seven ben eliştirilmeyi sevmiyorum,
  • Özellikle sinirli olduğum zamanlarda artık arkadaşlarımın yanında bulunmuyorum yoksa olay çıkıyor :)
  • Kindar biriyim burada fark ettiğim diğer bir özelliğim.
  • Hııı bir de artık üçüncü şahısların hayatıma burnunu sokmasına artık izin vermiyorum ve bunu yaparken de başkalarının benim hakkımda ki görüşlerini artık umursamıyorum : )
- ve daha bir sürü şey bunlar sadece şimdilik aklıma gelen şeyler, ayrıca unutulmaması gereken şey ise bunlar sadece benim fikrim ve karşılaştığım durum olması !

Kıssadan hisse burada kendimi tanıdım.
Zaten en önemli şeyde;
'' İnsanın kendisini tanıması değil midir ? ''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder