13 Ekim 2013 Pazar

Potsdam son kez sendeyim ...

Güneşli Potsdam ...
Dört arkadaş Potsdam yollarına koyulduk ama bu sefer ki gezimizi bisikletler eşliğinde gerçekleştirmeyi düşünüyoruz.

Potsdam Haupbahnof'a vardığımız da biraz tereddütte kalmış olsak da bisiklet kiralamaya karar verdik.Yanlış hatırlamıyorsam 7€ bisiklet kiraladık lakin saat 19:00 de bisikletleri geri vermemiz gerekiyordu ve bizim 4-5 saatlik zamanımız vardı.Tabi ben buraya daha önce geldiğim için arkadaşlara önderlik etmem gerekiyordu ama tabi Avrupa da ilk defa bisiklete biniyorum ve sizler de hak verirsiniz ki bir kaç yılın ardından ilk defa bisiklet bineceğim için biraz ürktüm tabi bunun yanında Avrupa da olduğumuz için bir sürü kural var ve biz hiç birini bilmiyoruz tabi bu benim için ayrı bir kötü durum çünkü arkadaşlarıma önderlik eden vatandaş benim.

Bisikletlerimizi aldık ve artık yola koyulduk...

'' Bisiklete binmeyi özlemişim ve böyle bir tecrübeyi de burada tattığım için çok mutluyum. ''

Potsdam da ilk durağımız Potsdam Kapısı oldu.Bunun bir benzerini Berlin de ki Doğu-Batıyı ayıran kapıda görebilirsiniz ama tabi ki buradaki daha küçük :) fotoğraf makinelerimiz ile ilk tanışmamız burada oldu sanırım.Sağ olsun kız arkadaşlar hiç bir şeyden geri kalmıyorlar sürekli bir fotoğraf çekinme merakı ????

Ben tabi artık dayanamadım ve önden yola koyuldum eh biraz arkadaşlarımı beklemiş olsam da daha sonra sorun yok.Gezimiz güzel geçerken başıma istemediğim ve utana sıkıla olmasa da moralimi birazcık düşüren bir olay ile karşılaştım.Nedir bu olay ? Pantolonum cartttt demese de yırtıldı : )))  ama bu beni engellemedi ne de olsa erkeğin malı meydan da olur felsefesinden yola çıkarak gezimize devam ettim.

Daha sonra ki durağımız şu meşhur '' Sanssouci Palace '' .

Sarayın içerisine bisikletlerimizle giriş yaptık.Bildiğiniz gibi sarayın bahçesi mükemmel bir büyüklükte ve hatırlayacağınız gibi daha önce ki gezimizi yürüyerek yapmıştık ve baya da yorulmuştuk bu sefer bisikletlerimiz olduğu için bu konuda çok da sıkıntı yaşamadık.

Tabi bayadan beri yollardayız ve artık acıkmaya başladık daha önce almış olduğumuz malzemeleri hazırlama yoluna koyulduk.

 '' ekmek arasında peynir'' sarayın bahçesin de bir piknik edasıyla geçirdiğimiz o 20 dk'lık  zaman dilimi ...

Yemeğimiz yedikten sonra hemen bisikletlerimiz alarak yolumuza devam ettik ve bu arada saat 19:00 yaklaşmaya başlamıştı ve biz de bu durumda gezimizi çok çabuk halletmemiz gerekiyordu.
          
                    Bisikletlerimizi iade etmeden önce;
Bir çok fotoğraf çekindik,
Güldük, eğlendik yeni yerleri keşfetmenin mutluluğunu yaşadık,
Polis den uyarı aldık ama güldük geçti,
Bisikletle özgürlüğü tattık,
Unuttuğumuz duyguları tekrar ve tekrar yaşadık,
Zaman zaman çocukluğumuza özlemimizi dile getirdik;
bunu bir hareketle bir sözle dile getirdik,
Pedalı her çevirdiğimiz de dertlerimizden sıkıntılarımızdan uzaklaştık,
Ha bir de bisikletten düşen arkadaşlarımız da oldu;
güldük, dalga geçtik ....
Anlayacağınız güzel bir günü geri de bıraktık
''Hem de o güzel insanlarla ''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder