17 Ekim 2013 Perşembe

Stres, yorgunluk ve bir o kadar da hüzün...

Gezdim gördüm ve bir çoğunu sizler ile paylaştım.Artık yavaş yavaş yurttan ayrılma vaktim geldi.Tabi yurttan ayrılma vaktim geldiği gibi artık Berlin'e de elveda deme zamanı yavaş yavaş gelmeye başladı.

'' 29 Eylül Pazar günü saat 14:40 Berlin-Tegel Havalimanı ''

26 Eylül Perşembe günü Berlin de evim gibi gördüğüm odama hoşçakal deme günüm :( ama bunun öncesinde ki bazı prosedürleri sizlerle paylaşmak isterim.

Önceliğim okul işini halletmekti; ilk olarak geçtiğim derslerin '' schein''ını topladım ve Beatrice(n) yanına gittim ve orada ki işimi hallettikten sonra transkript'imi aldım ve bir tane de sertifika aldım.Bu sertifikayı kendileri vermiyorlar bunu sizin söylemeniz gerekiyor.Şahsen benim okulum istediği için bu belgeyi aldım ve sizler de ileri de iş başvurularında lazım olur diye bir tane alın ileri de yararını görebilirsiniz.Okul işini hallettikten sonra hemen Bürgeramt'a giderek ilk yaptırmış olduğumuz Anmeldungu iptal ettirmem gerekiyor ve buradan da bir Abmeldung alarak bu işimizi de halletmiş olduk.

Artık geriye sadece iki işim kaldı biri Banka hesabını kapatmak diğeri de odamı temizlemek.

İlk olarak temizliği halletmem gerekiyordu, bu konuda sizlere biraz daha detaylı bilgi vereceğim.

Şimdi yurttan çıkmadan bir ay öncesinde '' Hausmeister '' sizin posta kutunuza bir mektup bırakıyor o mektup da odanızı ziyaret etmek için size öncesinde bildiriyor ve size vermiş olduğu gün ve saatte odanız da bulunuyor.

Bunu yaparken odanıza her an dalma olasılığı olduğundan o saatte ayakta olmanız da fayda var.Odanıza geldiği zaman yurttan çıkacağınız günü ve saati ona bildirmeniz gerekiyor ve daha sonra odanızda nereleri boyayacağınızı ve nereleri temizleyeceğinizi size anlatıp gösteriyor ve ayrıca yatak kılıfını da yıkamanız gerekiyor( bunu Ostbahnof da yapabilirsiniz Ücret:12€ ).
Bunları yaptıktan sonra odanızı artık teslim edebilirsiniz.Ayrıca Depozitonuzu sakın bırakmayın.Bırakmayın derken burada şöyle bir şey yapıyorlar.Sizlerden bulunduğunuz ülkede ki € hesabınızın numarası istiyorlar ve '' size 3-4 Hafta içersin de hesabınıza bu parayı yatırırız '' diyorlar.Eğer böyle bir şeye izin verirseniz alacağınız para da kesinti olur ve olduğundan daha az para alırsınız.

Yukarı da sizlere kısaca bu olaydan bahsettim ama benim bazı işlerimi bu kadar kolay halledemedim.Mesela; benim Hausmeister'ım bana bir zarf bırakmadı ve saat 08:00 gibi odama daldı ve ben ne diyeceğimi ne yapacağımı bilemedim uykulu bir şekilde yatağımdan fırladım, onu anlamaya ve derdimi anlatmaya çalıştım ve çıkacağım tarihi söylememe rağmen bu tarih ve saati not almadı ve bununla beraber nereleri temizlemem gerektiğini ve yatak kılıfını yıkamam gerektiğini de söylemedi.Tabi böyle olunca ben biraz ne yapacağımı bilemedim dedim ya uyku sersemiyim diye bu sebeple denilen her şeyi unuttum.

Gel zaman git zaman artık yurttan çıkmak için son gün! ben hala temizliği bitirmiş değildim.En azından bazı yerleri bitirmiştim; Camlar, Boya işim ve kaba bir temizlik.Son gece sağ olsun iki arkadaşım bana yardıma geldi ve yanılmıyorsam iki saate işimiz bitti.

İşimiz bitti ama şunu da söyleyemeden geçemeyeceğim.Arkadaşlarım sağ olsunlar yardım ettiler ama kendileri çok söylendiler.Efendim neymiş '' ne odası bütün katı temizledik neymiş bütün yurdu temizledik ve buna benzer şeyler '' hayır bir iyilik yapacaksan söylenmeyeceksin sanki silah zoruyla çalıştırdık neyse yine de teşekkür edeyim arkadaşlarıma : )))

Artık stresin vermiş olduğu yorgunluktan olsa gerek gece çok iyi uyuyamadım ve sabah olduğun da direk Hausmeister'ıma koştuk ve her şeyin bittiğini kontrole gelebileceğini söyledim ve 10 dk sonra odama gelerek tüm kontrolleri yaptı.Tabi bunun öncesinde oda arkadaşlarıma benden hatıra kalması için Fethiye hakkında iki tane magnet bıraktım ve bu beni çok mutlu etti ve bunun yanında arkadaşımın da yardımıyla ufak bir not yazdık : ) Kontrollerim de hiç bir para kesintisi olmadı ve daha önce vermiş olduğum 352 € artık alabilirdim.

Alabilirdim ama halen alamayacağıma dair bir his vardı.Ben daha önce konuşmaya gittiğim de alamayacağımı söylemişlerdi bende paramı almak için yalan söyledim şöyle ki; Türkiye de (€) hesabım olmadığı için depozitomu nakit almak istiyorum dedim ve hal böyle olunca tamam demişlerdi.Ben ofise gittim ama o da nedir benimle alakadar olan kişi hasta olmuş ve o gün ofise gelmemiş.Tabi böyle olunca ben herhalde artık alamam dedim ve beni hemen başka birisine yönlendirdiler ve sıkıntı çıkmadan depozitomun tamamını aldım.

Veeee artık çok mutluyum.Paramı aldıktan sonra hemen arkadaşımın kalmış olduğu eve gittim ve 3-4 gece onda kaldım.

# Hatırlatma #
Daha önce ZEMS'e vermiş olduğum dil kursu için olan parayı geri aldım.Erasmus öğrencilerinden sadece bir kereliğine Almanca Dil Kursu için para almıyorlar eğer verdiyseniz geri isteyin.

Paramı geri alacağım için Banka Hesabımı geç kapattım ve Banka Hesabını da hallettikten sonra tek işim aileme hediye almak ve arkadaşlarıma içki almak ve unutmadan bir de çikolata almak :)))

33€'luk çikolata aldım, aileme hediyelik bir kaç parça bir şey aldım ve iki tane de içki aldım biri; jagermeister ve diğeri de Absint(%77.7)

Evet Berlin de ki işlerimi hallettim.Artık sizlere yazacağım sadece üç yazım kaldı onları da sizlerle paylaştıktan sonra bu blogumu da artık sonlandıracağım.

Berlin'den ayrılmadan bir önce ki gece ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder