28 Nisan 2013 Pazar

Harika bir şehirsin Stockholm ...

'' İlk rota İsveç - Stockholm ''

Stockholm'e Ryanair ile yolculuk yaptım bir arkadaşla.Ryanair gerçekten çok ucuz bir firma tek diyebileceğim iyi ki var !

Berlin SXF - Stockholm Skavsta : 10.20€
Stocholm Skavsta - Warsaw : 5€

Evet arkadaşlar bu fiyatlar şaka değil gidiş ve gelişimiz gerçekten çok ucuzdu lakin Stockholm den şehir merkezine inmemiz biraz pahalıya mal oldu ama olsun değer : )

Efendim şehir merkezine giderken Flygbussarma firmasını kullandık ve eğer bilet alacaksanız öğrenci olduğunuzu belirtin çünkü fiyatta o ölçü de düşüyor ve ayrıca 25 yaş altında olmanız gerekiyor.İşin açıkçası biz merkeze giderken bunu bilmiyorduk bu sebeple gidişimiz ; 298.00 SEK , dönüşümüz ise 274.00 SEK'e mal oldu.Ayrıca bu yazıdan da anlaşılacağı gibi para birimleri SEK.

Merkeze yolculuğumuz yanlış hatırlamıyorsam 1 saat 15 dakika sürdü .

....

Biz Stockholm'e gittiğimizde kalacak yerimiz yoktu hani orada araştırıp buluruz diyorduk ama ne bilelim ki bütün Hosteller doluymuş anlayacağınız ufak çaplı bir heyecan yaşadık.Hemen bir internet kafe bularak kalacak yer aramaya koyulduk ve şansımıza bir Hostel bulduk '' Hostels By Nordic '' Fiyat olarak 2 gece 600 SEK'e kaldık yani ciddi anlamda pahalıya kaldık ama bize akıl karı oldu bundan sonra kalacak yer ayarlamadan bir şehre gitmeyiz : )

Şimdi Stockholm den bahsedecek olursak bence mükemmel bir şehir ama bunun yanı sıra ciddi anlamda pahalı bir şehir.Eğer buraya gelecekseniz biraz kesenin ağzını açmanız gerekiyor ki biz çok para harcamamak için yanılmıyorsam tek öğünle geçiştiriyorduk.Ayrıca para birimleri yüksek değil lakin alım gücünün fazla olması sizi maddi yönden biraz kasa bilir.Bu arada tek öğün dedim ama aralarda karnımızı çubuk kraker  ve bunun gibi aparatifler ile geçiştirdik.

Stockholm dört merkezden oluşuyor '' Kungsholmen - Norrmalm - Södermalm - Östermalm '' ve bu dört merkezi de gezdik yürüyerek.Bildiğiniz gibi Stockholm adalardan oluşuyor ve 2 gün boyunca tüm adaları gezmeye çalıştık ki sanırım çoğunu da gezdik ne kadar yorgun ve bitkin düşsek de yola devam : )

Bir adadan başka bir adaya yürüyerek geçmek ve her adanın bir birinden farklı olması ve bunun yanında güneşin ortaya çıkması pahalı biçilemezdi.Çoğu kez her adada sahile karşı uzandık o güneşi sonuna kadar yaşadık.Sanırım o kadar çok yattık ki artık yüzümüz kızardı ve vücudumuz fazla ısıya dayanamadı ki baş ağrısına sebep oldu : ) Arkadaş biz de vur deyince öldürdük sanırım.

Stockholm de bir sürü müze ve buna benzer sanatsal etkinlikler var bu sebeple de fazla Turist çekmeyi başarıyor.Ayrıca çoğu meydanı İstanbul'u anımsatıyor ; dar sokaklar olsun ondan sonra Taksim deki o yol olsun aslında bire bir aynısı gibi.Tabi böyle olunca da beğenmemek mümkün değil.

Gezimiz esnasında Stockholm de okuyan bir arkadaşla tanışma fırsatı buldum.Bu arkadaşla daha önce Internet de bir kaç kez yazışmıştık ve sağ olsun bana çok yardımı olmuştu buradan da kendisine çok teşekkür ederim yardımları için.

Aslında gezimiz uzun ve bir o kadar da eğlenceli geçti ve bunun yanı sıra tesadüflere gebe kaldı.Mesela Justin Bieber biz Stockholm deyken bizi ziyarete geldi : ) Şaka şaka biz oradayken kendileri Stockholm de konser verecekmiş yani hazır oda buraya gelmişken bir Dünya gözüyle görelim diye yanılmıyorsam 1 saate kadar gelmesini bekledim ama gelmeyince '' umrum olmassın '' diyerekten gezimize devam ettik : )

Hayır tesadüfler bununla da sınırlı kalmıyor ; Gezimiz esnasında yanımda ki arkadaşım Tükçe Müzik duyuyorum dedi ben de hadi len oradan nereden duyacaksın derken ana o da ne Konser var.Bildiğiniz her yer de Türk var : ) Sahnede ki bayanın ismini bilmiyorum lakin araştırmalarıma göre sahnede '' Aslı Kökçe'' vardı.Canlı canlı da söyledi ve bence sesi gayet güzel !

Bu tesadüfler furyasına tabi ki bununla bitmiyor gezimizin sonuna gelmeden son akşam kalacak yerimiz yoktu ve gece 01:30 kadar Tren İstasyonun da kaldık daha sonra orası kapanıp kendimize kalacak bir yer arayışına koyulduk hayır dışarı buz gibi titriyoruz ! Mcdonal's a sığınmaya karar verdik ve orada da 02:30 kadar kalabildik ve onlarda kapattılar tezgahı  ve artık cidden dışarıdayız : )

Dönüş otobüsümüz 03:30 gibi geldi ve biz de 03:45 gibi Havalimanına doğru yol aldık ve artık uçağımızı beklemeye başladık.Ayrıca dönüş otobüsünde yanılmıyorsam yarısını Türkler oluşturuyordu : )

Yorucu ve güzel bir gezinin ardında artık Warsawa ya  ayak bastık !