11 Nisan 2013 Perşembe

Potsdam da yaşamalıyım ...

Potsdam da 6 genç !
 
Berlinden Potsdam'a yola koyulduk bende ilk defa gitmenin heyecanını yaşarken yanılmıyorsam 1 saat yolculuktan sonra Potsdam Hbf. varmış olduk.Ayrıca eğer Berlinden Potsdam'a geçecekseniz ''S7'' binmeniz yeterlidir bir de Berlin de öğrenciyseniz hiç bir ücret vermeden Potsdam'a varıyorsunuz zaten işin en güzeli tarafı da buydu sanırım : )


Potsdam'a gittiğimiz gün yukarıda ki resimden de gördüğünüz gibi hava karlıydı.Havanın karlı olması bu gençleri durdurmadı büyük bir azim ve heyecanla şehiri dolanmaya başladık.Aslında Potsdam'ı gördükten sonra ben burada yaşamalıyım dedim kendime neden diye soracak olursanız ?

Burada ki yapılar o kadar beni benden aldıkı tam bir kasaba, binalar yüksek değil ufacık ve şirin bir yer, kafa dinlemek için mükemmel bir yer ve benim de tam istediğim bir hayat.Bu arada kasaba dediysem de Türkiye'de ki kasabalarla lütfen kıyaslamayın hayır burada ki kasabaysa Türkiye'de ki herhangi bir şehire eş değer diyebiliriz : )

Sizlere bir kaç resim paylaşabilirim şöyle ki ;











Evet Potsdam'a baktığınız da yukarıda ki yapılarla karşılaşmanız baya bir olası bir durum.Tabi gezimiz sırasında kimse yol bilmiyor elimize uyduruk bir hartida aldık oradan bulmaya çalıştık bir çok yeri ama bunun yerine kubbeli ne gördüysek oraya doğru yönelerek bulduk gezeceğimiz yerleri ya da tesadüfen bulduk tabi buda işi biraz heyecanlı kılıyor ne de olsa karşımıza neyin çıkacağını bilmeden yol alıyoruz : )

Yine gezi yolumuz da bir anıt dikkatimizi çekti ;
yanda ki mezarlık yanlış hatırlamıyorsam Ruslara aitti !

Şehir merkezinde bir mezarlığın olması da enteresan  !

Burayı da tamamen tesadüfi bulduk ve burayı da gördükten sonra artık yavaş yavaş üşümeye başladık ve sığınabileceğimiz en azından sıcak bir şeyler içebileceğimiz bir kafe arayaşına koyulduk ki şansa bakın ki yolumuzun üzerinde çok şirin bir kafe bulunuyordu !

Cecilie Cafe...

Eğer Potsdam'a gelirseniz buraya da uğramayı sakın unutmayın gerçekten içerisi çok şirin : )

İçerisi gerçekten sizi çok şaşırtacak aslında anlatmaktansa gidip görmenizi isterim ama şöyle ufak bir şey söyleyebilirim; içerisi Potsdam'ın eski resimleriyle dolu ve bir o kadarda sıcak bir ortamı var çok açıklamamış olsam da buraya uğrayın !

Ayrıca burada sıcak şarap içtim o yorgunluğa ve soğuğa ilaç gibi geldiğini söyleyebilirim : )

Buradan çıktıktan sonra tekrar yollara koyulduk bilmediğimiz sokaklarda yürümeye devam ayrıca bir ara arkadaşlar sağolsun kendi çapların da bana şaka yapmaya kalkıştılar ama ben yermiyim hepsini hüsrana uğrattım ve bunun mutluluğunu da bir süre yaşamış oldum : ) buradan arkadaşlarıma teşekkür ederim !

Gezimiz yorucu olmasına rağmen çok da eğlenceli geçti ki nereden baksanız 5 arkadaşla bir birimizi çok tanımasakda eğlenceyi sonuna kadar yaşadık !


O günün akşamın da da Berlin de ''Ratzeputz '' a giderek biraz bir şeyler içtik.Arkadaşlar burayı görmenizi isterim içerisi tam bir salaş alanı gerçekten çoğu bar'dan çok farklı bir konsepte sahipler : ) ve burada arkadaşımızın tavsiyesi üzerine '' Ratzeputz şat '' içtik.Bu içki buraya özel buraya gelip bunu tadmalısnız.Bu içki üzerine tek hatırladığım arkadaşımın içip yanıyorum deyip üzerini çıkarması sanırım : ) yanılmıyorsam zencefil tadını çok baskın alıyorsunuz ! ve bir kere içmeniz yeterli ikincisini söyleyemiyorsunuz : )

O gün de böyle eğlenceli geçti ve bol bol anılar biriktirdim.Bu arada sizlere yazmayalı baya oldu bunun sebebi ise Internetimin uzun bir süredir olmamasıdan kaynaklanıyor şuan da bir arkadaşımın  bilgisayarından sizlere yazıyorum bunu da söyledikten sonra şu meşhur Nazi kampından sizlere görüşlerimi paylaşacağım çünkü diğer gezi adresimiz orası !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder