7 Aralık 2012 Cuma

Dresden de Sanatsal faaliyetler ...

Bir önceki yazımda Dresden deki yaşadığım bir kaç anımı sizlerle paylaştım.Bu yazımda ise bazı yerleri özellikle anlatmak istiyorum.Önceliğim şöyle ki ;

Staatliche Kunstsammlungen Dresden ...
Öncelikle bu müzeye giriş 6,00 €.

Müze 3 katlı bir bina ve her katında farklı farklı zamanlar da yolculuk ediyorsunuz.İşin açıkçası bu müzeyi gezmem de bir arkadaşım vesile oldu.Ona tekrardan buradan teşekkür ederim. Teşekkür faslını da geçtiğimize göre şunu belirtmek isterim ne yazık ki Müzenin için deki eserlerin fotoğrafını çekemedim çünkü yasaktı.Bu cidden benim için çok kötü oldu : (

Her neyse şimdi müzeye gelecek olursak ilk katında günümüzden ve eski dönemlerden yapılmış bir çok heykel ve buna benzer eserler var.Müzeye giriş esnasında size eserler hakkında bilgi vermek için bir telsiz veriyorlar ve ona numaraları yazarak o eser hakkında bilgi alabiliyorsunuz.Dil olarak Türkçe yoktu bende İngilizce almak zorunda kaldım.Bir şey anladım mı yani çokda bir şey anlamadım : )

Neyse devam edelim dimi ama..Şimdi müzeye giriş esnasında ilk katın yanın da çok geniş bir alan var ve bu alanı da şöyle alabildim ;

Sağ olsunlar burada fotoğraf çekebildim.Bu arada biletinizi çok da gözükmese de sağ taraftaki gişeden alıyorsunuz.Şimdi ilk kat böyleydi.İkinci katta resimler yani tablolar bulunuyor.Resim sanatını seven biri olarak buraya hayran kaldım : )

Veeee bu eserlerin yanında  heykeller vardı ama bunun yanı sıra mumyalar, takı ve buna benzer eserler de vardı.Burası da işin açıkçası çok ilgimi çektiğini söyleyebilirim.

Üçüncü kata gelecek olursak burada da tablolar vardı ve benim bildiğim önemli sanatçıların eserleri burada sergileniyordu.

Dresden'e gelip müze gezmek benim için cidden fazladan bir  ( + ) idi.

Semperoper Erleben ...
Öncelikle buraya giriş ücreti : 4,00€

Buraya yetişmek için ciddi bir efor sarf ettik.Çünkü bizim diğer grup buraya gelmiş tabi biz o sırada yukarıdaki paylaştığım Müzeyi geziyorduk.Neyse ki arkadaşlarımıza yetişebildik ve saat 3 deki grupla beraber Opera Binasına giriş yaptık.Biletimizi alırken gene bir dil seçmeniz gerekiyor gene Türkçe olmadığı için İngilizce seçtik.

Ama bu sefer anlatıcımız canlı :) Başımız da bir bayan anlatıp duruyor.Tabi ben gene çok bir şey anlamadım lakin genede ilkine göre daha iyi anladım.Hayatımda ilk defa Opera Binasına gittim ve bu benim için güzel bir tecrübe oldu .

Efendim burada fotoğraf çekmek paraylayla bu yüzden fotoğraf çekemedim lakin Internetten almış olduğum fotoğrafı sizlerle paylaşabilirim : )

Evet şimdi rehberimiz bu binanın tarihinden bahsetti ve içeride ki resim sanatından bahsetti.Yani içerisi o kadar güzeldi ki hep filmlerde görürdüm o an kendimi bir film karesinin içinde hapsolmuş hissine kapıldım .

Gezimiz yanılmıyorsam 45 dk sürdü ve benim için çok kısa bir süreydi.Gezimizin sonlarına gelmeden önce yandaki resim deki sağdaki ikinci balkonda oturma fırsatımız oldu.Burası o kadar büyüleyici ki umarım böyle yerlere bir daha gitme fırsatım olur.

Dresden' e geldiğiniz zaman buralara uğramayı sakın unutmayın.Hatta gidebileceğiniz Müze veya bu benzer aktiviteler olursa sakın kaçırmayın sonuçta herkes her yere gidebiliyor ama böyle sanatsal alanlara çok da gidilmiyor.Bizim gezimiz bir günlük olduğu için ben sadece buralara uğrayabildim.

Şunu söylemek gerekirse benim gönlümdeki ve ilk sıradaki yapı '' Pergamonmuseum '' !

Dresden de Gezilecek yerler - 1


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder