30 Aralık 2012 Pazar

İyilik yap iyilik bul ...


İnsanlara yardım etmek hemde karşılık beklemeden ...
Nedeni bilinmez insanlara yardım etmeyi seviyorum ve artık şöyle bir inanca da sahip oldum '' iyilik yapan iyilik bulur '' peki neden böyle düşünüyorum ?
İnternette tesadüfen bir arkadaşla tanıştım.Kendisi bir konu da bir çıkmaza girmiş ve kendisine yardım edecek birini bulamamış ve bu konuyla alakalı benim yardım etme gibi bir durumum vardı ve elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım şöyle ki ;
Arkadaştan Türkiye deki numarasını isteyerek onu aradım ve yanlış hatırlamıyorsam bir yarım saat konuştuk ve sıkıntı yarattığı konu hakkında onu biraz aydınlata bildiğimi düşünüyorum.

Daha sonra bu arkadaşla Facebook dan görüşmeye başladık ve şimdilik muhabbetimiz iyi gidiyor.

Bu arada bu söylediklerimi kendimi övmek için yazmıyorum !

Neden yazıyorum ?

Çünkü ben kendi çapımda arkadaşa yardımcı olduktan sonra ertesi gün karşıma biri çıktı.
Bildiğiniz gibi ben Polonya ya gitmiştim ve bu gezim de sırt çantamda bana eşlik etti.Ne yazık ki yolculuğa çok dayanamadı ve çantamın bir yeri söküldü. Eeee tabi benim çantamı yaptırmam gerekiyordu sonuçta onunla beraber geziyoruz bende bu sebeple Kottbusser Tor'a gittim ve çantamı yaptırmak için bir terzi buldum.

Dükkandan içeri girdim ve çantamı yaptırmak istediğimi söyledim ve yaptırma ücreti de 6€ .Dükkanda ki bayan benim Türkiye den geldiğimi ve öğrenci olduğumu öğrendikten sonra benden para almadı.Ayrıca ismini de sizlerle paylaşabilirim Binnaz.Çantam yapılasıya kadar baya bir muhabbet ettik ayrıca sabah ki almış olduğu simiti benimle paylaştı ve bunun üzerine bir lokantaya giderek mercimek çorbası ve pilav üstü döner yedik ve ne kadar da yemek benden olsun desem de elimi cebime götürtmedi ve yemekleri de Binnaz abla ödedi.

Tabi ben çorbasında veye dönerin de değilim ama yemekten sonra bana şunları söylemiş olması ; beni her zaman arayabilirsin ,başın dara sıkıştığı zaman ve bunun gibi güzel ve gerçekten karşılıksız yardım etme çabası.

İşte arkadaşlar ben bu olaydan sonra şunu anladım ve bu konu hakkında birazcık düşündüm.
Çok şükür hayatımda hep iyi ve güzel insanlar var.
Acaba diyorum ben çok mu iyi biriyim yoksa iyi insanları ben mi çekiyorum ?

Ayrıca yaptığımız her iyilik bazen başınıza iş açabilir ama gene de iyilik iyilik iyilik ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder