25 Aralık 2012 Salı

Polonya - Poznan ...

İlk Avrupa gezime saatler kala ben Berlin ZOB ' da otobüsümü beklemekteyim ve otobüsüm gelir ben Internetten almış olduğum bileti görevliye gösterir ve yollara koyuluruz.

Her yer karlı ve çok soğuk...

Poznan, Dworzec Gorczyn otogarına varmış bulunmaktayım.Evet arkadaşlar ilk heyecan ve ilk şok.Şok yaşamamın sebebi ise otobüsten indiğim yerin ciddi anlamda kötü olması yani Berlin otogarını görünce burası bana çok kötü geldi.Emin olun buraya gelince ne demek istediğimi anlayacaksınız .

Poznan da arkadaşımın yanında kaldım sağolsun beni 4-5 gün idare etti yurdun da.Şimdi yurda gitmek için Belediye otobüsüne bindik.Arkadaşlar burada bilet olayları biraz farklı şöyle ki; buradan almış olduğunuz biletler dakikalık.Belki diğer ülkelerde de böyledir ama Berlin de bir bileti süresi 2 saat.

Her neyse ve yurda varırız ...

Bu arada yurtta misafir öğrenci kalabiliyor yalnız belli bir bütçe karşılığında lakin ben arkadaşımın yanında kalacağım için hiç para vermedim lakin yurdun girişinde duran görevlilere eğer yakalanırsanız o parayı vermek durumunda kalıyorsunuz.Ben bir kaç kere yakalanmama rağmen hiç para vermedim : )

İlk gün yol yorgunluğundan mıdır nedir bilinmez pek kendimde değildim ama şansa bakın ki o günün akşamında yurtta Erasmus Partisi vardı.Benim için gerçekten büyük şans.

Partide bir sürü arkadaşla tanıştım.İşin garip tarafı yurtta bir Alman arkadaş buldum ismi Dominik ve Almanca konuşmaya çalıştım eh biraz başarılı olduğumu söyleyebilirim : ) Parti bence güzeldi bir çok farklı lezzetler tattım sanırım beni en çok etkileyen Pierogi oldu !

Arkadaşlar bir nevi Polonya usulü bir mantı lakin yoğurtsuz yeniliyor ve Pierogi hamurunun içerisine bir çok lezzeti saklayabiliyorsunuz örneğin; kıyma, peynir hatta erikli ve kirazlı ...
O akşam peynirli ve kıymalı vardı ve hepinizin de bildiği gibi kıyma domuz etinden yapılıyor bu sebeple benim tercihim peynirlisinden oldu.Polonya ya geldiğiniz zaman mutlaka bu lezzeti tatmalısınız.

Bunun yanın da kesinlikle Zapiekanka da yemelisiniz.Tek kelimeyle mükemmel bir tat,
Mantar ve kaşardan yapılan üzerine istediğiniz gibi soslaya bileceğiniz mükemmel bir lezzet.Yanlış hatırlamıyorsam ben bu enfes tat için 6 zl. vermiştim.Velhasıl bu lezzeti tatmadan buralardan ayrılmayın derim...

Ertesi gün çok zinde bir şekilde uyandım ve akşamında Club ler de eğleniyoruz.

Cuba Libre - Latin Dance Club...
İlk gittiğim mekan hafta içi gitmemizden dolayı sanırım giriş ücretsizde.Tabi buraya gitmeden önce yurtta biraz alkol aldık daha sonra gecelere akmaya başladık.Sanırım Poznan beni benden aldı çünkü hayatım boyunca yapmadığım şeyleri burada yaptım.Mesela 

İlk sigaramı burada içtim ( kullanmıyorum )
Hiç bu kadar çok içmedim ( çok içen biri değilimdir )
İlk defa tanımadığım bir kıza açıldım ( hemde bir yabancıya )

Evet bunları ben yaptım.Şaka gibi ama gerçek : )
Parti de olabildiğince dans ettim ve partnerlerim güzel dans ettiğimi söylediler ki ben zaten bunu biliyordum : )

Şaka bir tarafa cidden Poznan da çok eğlendim.İçmediğim içki ki orada içtim ve '' Lech '' birasını mutlaka tatmalısınız.
Yalnız her şeyin güzel olması bir kenara dursun hayatım adına gerçekten bir çok şeyi fark etmemi sağladı.Örneğin benim hayatım bir düzen içerisinde olmalı hayatımın büyük bir kısmı içki ve gece hayatı olmamalı en azından arada böyle olabilir : )

Şimdi Poznan'ı sizlere anlatacak olursam Berlinden sonra buralar bana köy gibi geldi.Ayrıca arkadaşlar köy de olsa Avrupa ülkesi falan diye düşünmeyin benim gördüğüm kadarıyla Türkiye Polonya ya göre çoğu konuda daha gelişmiş durumda bundan kesinlikle emin olabilirsiniz.En azından ben Polonyayı gözümde çok büyütmüşüm.

Her neyse şimdi Polonya'nın para birimi zloti.
Ben Poznan da 50 € - 200zl. aldım ve 200zl'nin hepsini harcamadım çünkü Polonya genel olarak çok ucuz bir ülke hatta bizim TL miz ZL den daha değerli : )

Bu ufak bilgilendirmeyi de yaptıktan sonra Poznan'ı gezmeye devam ediyoruz.Poznan da ki Old Town da buzdan heykeller vardı.Ya ben cidden çok şanslıyım ha !
Bunun gibi bir sürü eser sergileniyordu...
...................................................................................................................................................................
- Old Town -
Genellikle Avrupa ülkelerinin çoğunda bulunur ve çoğuda aynı tiptir.Poznan da ki tabi biraz daha küçüktü.Şimdi sizlere bir kaç küçük fotoğraf paylaşmak istiyorum,

Old Town yakınlarında bir Kilise ve bir kaç Müze vardı ve ben tercihimi Kilise den tarafa kullandım ;



Poznan'ı bu şekilde bir kaç gün içerisinde bitirmiş olduk.Eğer buralara yolunuz düşerse mümkünse sadece karı kız için ve sadece içmek için buralara gelmeyin.Ayrıca bana yardımcı olan arkadaşlarıma da buradan hepsine çoook teşekkür ederim ...

Sıra da Polonya'nın Başkenti '' WARSZAWA ''



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder