22 Aralık 2012 Cumartesi

İlk Sınav Heyecanı ...

Herkese Merhaba ,

Öncelikle uzun zamandır sizler ile paylaşımda bulunamadım bunun farkındayım.Sebebini açıklayacak olursam 1 haftalık Polonya gezimden kaynaklandığını söyleyebilirim.Gezimi sizler ile paylaşmadan önce benim için çok mu çok önemli bir olayı sizler ile paylaşmak istiyorum.Şöyle ki;
11.12.2012 Tarihinde saatler 11:00 gösterdiği zaman ben heyecandan ölürken bir tarafta sınava tabi tutuluyorum.Evet yanlış duymadınız ilk sınavımı olmuş bulunmaktayım.Öncelikle sizlere aldığım dersleri söyleyeyim ;
- Solartechnische Systeme,
- Energiespeicher,
- Neu Technolosien in der Energiewandlung,

Evet bu üç dersten sınava tabi tutuldum.Şimdi sınav saatine gelmeden önce size bu sınav hakkında bilgi vermek istiyorum.Bu üç dersin sınavı Almanca ve bu üç dersin dersi olmuyor yani hocanın yanına gidip sınav için randevu alıyorsunuz ve o da uygun olduğu zaman size bir tarih veriyor ve bunu yaparken de size yararlanabileceğiniz kaynaklardan bahsediyor.Bu arada eğer bu dersleri almak istiyorsanız hocamız sadece salı günleri okulda bulunuyor ve sadece salı günleri randevu alabiliyorsunuz ve bunun yanında sadece salı günleri sınav yapıyor.Şimdi ben bu dersleri neden aldım ? Aslında sorunun cevabı çok basit şöyle ki hoca her yıl hep aynı soruları soruyormuş bu sebeple bu dersleri aldım.Tabi ki sınava girmeden soruları ve cevapları buldum ve bir güzel ezberledim ama ders Almanca olduğu için ciddi anlamda zorluk çektim.Bu arada bu 3 ders bir paket programı yani hangi notu alırsanız alın bu üç dersten aynı notu almış oluyorsunuz.

Şimdi sınava gelecek olursak bu üç sınavı yapmak için hocamız bize 1 saatlik bir süre verdi ve bu 1 saatin içerisinde birde konuşma sınavı vardı.Her neyse saatler 11:00 gösterdiğinde sınavımız başladı !

İlk dakikalar gayet iyiyim hani bildiğin Almanca yazıyorum lakin bir 10 dakika sonra ben bir bocalamaya başladım ama böyle bir şey olamaz.Bildiğim her şeyi unuttum.Hatta kimi soruların cevabı eksikti ama ben genede yazdım en azından kağıt boş durmasın değil mi ? : )

Sınavda doldurduğumuz her kağıdı hoca baştan sona inceliyor ve takıldığı yerleri bize soruyor burada ne demek istedin falan diye ama ben anlamadığım için hocaya hiç bir şey söyleyemedim sadece sınavda yazdım : )

Bu arada sınava en fazla 4 kişi girebiliyor.Biz sınavda 3 kişiydik yani kopya çekerim falan durumu olmuyor sevgili arkadaşlar şimdiden bunu söyleyeyim : )

Sınavımız biter ve benim moraller altüst olur bunun sebebi ise çalışmış olduğum soruların çoğunu hoca değiştirmiş yani çalıştığım soruların sadece üç - dört tanesi çıktı ve bu sebeple çok soru yapamadım tabi bunun yanında yaptığım soruların bir kısmının cevaplarının eksik olması moralsizliğime moralsizlik kattı.

Ama bu kadar olumsuzluklara rağmen buradan da hocamıza çok teşekkür ederim bana 2.7 verdi hatırlatmak gerekirse burada 5'li not sistemi var en yüksek not 1 : )

Sınavımızı olduk ve notumuzu da aldık şimdi sırada AB Ofisinden aldığımız '' Leistungsnachweis / Teilnahmeschein '' belgesini hocamıza doldurmakta ve bu belgeyi de doldurduktan sonra bu 3 dersi geçmiş bulunmaktayım.Sırada sadece 1 dersim kaldı bu dersi de bu dönem verirsem Mezun oluyorum ve 2.Dönem Berlin de sadece dil öğrenmeyi ve Avrupayı gezmeyi düşünüyorum : )

Sınavın stresini atmak için ilk rotam Polonya oldu.Bu uzun mu uzun zevkli ve bir o kadar da yorucu maceramı sonraki yazımda sizler ile paylaşacağım.Şimdilik benden bu kadar dostlar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder