26 Mart 2013 Salı

Avrupa sınıfta kaldı ...

Berlin de Türk olmak ya da Almanya da Türk olmak sanıldığı kadar güzel veya şahane bir olay değil.Tam tersi o kadar zor ki !

Almanya da 2. sınıf muamelesi görmeleri bir yana dursun Türkiye ye döndüklerinde Almancı denilip dışlanılması tamamen felaket bir durum.Çoğu insan sadece kulaktan dolma bilgilerle dillerine sahip çıkamıyorlar kimileri ise sadece söylemek için söylüyorlar.Aslında o kadar acı bir durum ki burada ki insanlar emin olun Türkiye'de ki insanlardan daha sıcak kanlılar en azından ben hep o tarz insanlarla karşılaştım ve eğer Türkler yardımsever kalıbını kullanacaksanız emin olun bunu buradaki tanıdığım çoğu Türk için kullanabilirim.

Herkes şunun çok farkında buradakiler ne tam anlamıyla Türk ne de Alman sadece iki kültür arasında sıkışıp kalmış bir topluluk ve bunu burada ki insanlar da biliyorlar ama buna rağmen yardımseverlik konusunda Türkiye'de ki insanlara fark atarlar ! Bunu hep söyleyeceğim ve bunu kesinlikle unutmayın.Şimdi bu durumu analiz ettiğimiz zaman ;
Burada ki çocuklarda tamamen bilgisayar aşığı diyebilirim ama bunun yanın da gerçekten okulda ciddi anlamda eğitim alıyorlar mesela burada ki bir çocuk en az 3 dil biliyor;Türkçe,Almanca,İngilizce ve bunun yanına Fransızca vb. dillerde katarak kendilerini ciddi anlamda geliştiriyorlar lakin hayata bir sıfır yenik başlıyor neden mi ? Çünkü onlar Türk ! Aslında bu ayrım çocukların anaokuluna başladığı andan itibaren başlıyor yani Alman ailelerin ön yargıları ve bunun sonucunda dışlanmaya hazır bir Türk çocuğu.

Ne kadar doğru tartışmamıza gerek var mı?

Burada ki çocukların şöyle de bir sorunu var evde Müslüman okulda Hristiyan ! Bu ne demek ? Evde bizim örfümüze adetimize göre yetişen çocuklar okulda tamamen bunun aksine eğitilmesi ki özellikle bu Türk çocukları üzerinde büyük bir stres yaratıyor.Bu sebeple çoğu şeyden mahrum kalarak başlıyorlar hayata.

Ve böyle devam ediyorlar hayatlarına, tabi kimisi kendisini ezdirmiyor ama emin olun çoğunun ne yazık ki özgüveni yok ve bu sebeple kendilerini savunamıyorlar ve böyle bir gençlik yetişiyor.Yetişen bu gençler ne yapıyorlar aslında bakarsanız hiç bir şey.Kesinlikle bir şey yapmıyorlar çünkü bir şey yapmak zorunda bırakılmıyorlar.Burada 16 yaşından itibaren tüm gençler aileden ayrılabiliyor ve devlet bunlara kalacak yer ayarlarken bir de hayatlarını sürdürmek içinde aylık olarak para veriyor bu ne kadar doğru ? Türk gençlerine faydalı mı ? Bence kesinlikle faydalı değil çünkü zaten kendini ifade edemeyen gençlik yetişiyor ve bu sebeple devletin böyle bir yardımda bulunması onları kuracakları amaçların dan uzaklaştırdığını düşünüyorum yani hayatları için çaba sarf etmeyen gençlik yetişiyor ve bu sebeple hayatlarının büyük bir kısmını boş yaşıyorlar ve ne yazık ki eğitimsiz bir gençlik yetişiyor tabi bunu Almanlar içinde söyleyebiliriz ama burada ki Türk öğrencilerin okuması gerekiyor.
Yetişen bu gençlik yaşlanıyor ve Almanya ya geldikleri için pişmanlık duyan bir kesim ortaya çıkıyor.Emin olun burada o kadar çok insan ile konuştum ki 40 yıldır Almanya da yaşayıp halen buraya alışamadım diyen bir sürü insan sayabilirim sizlere.Türkiye hasretiyle yanıp tutuşan o kadar çok insan var ki emin olun Türkiye'nin değerini Türkiye'de yaşayanlardan daha çok biliyorlar.Şunu düşünebilirsiniz Türkiye ye dönsünler ! Keşke bunu söylemek uygulaması gibi kolay olsa ama ne yazık ki bu kadar kolay değil.

Türkiye hakkında o kadar çok düşünüyorlar ki bunu Türkiye'nin ekonomisi olarak da bakabilirsiniz siyasi olarak da.

Kıssadan hisse; Türkiye aşığı vatandaşlarımızı Almancı deyip dışlamaktansa onları daha çok aramıza katmayı tercih etmeliyiz.Burada ki hayat sanıldığı kadar kolay değil ve burada ki Türkler sanıldığı kadar zengin de değil.Ben 6 ayımı doldurmak üzereyim ben dışlanma gibi bir durumla karşılaşmadım ama Avrupa dedikleri şey bir bok değil burada bunu anladım.Avrupa çoğu konu da Türkiye'nin önünde olabilir ama benim için sınıfta kaldı !

5 yorum:

  1. Merhaba,

    Google da "fransizca" diye aratirim arada bir, Turkiye de ozel ders verdigim icin. Ararken hep ilk 50 sayfayi gecerim cunku onlari biliyorum. Daha ilerde senin blog una rastladim.

    Migrantlarin her yer de isi zor. Almanya icin de bu gecerli, tabi ki kritik edilecek cok konu var, bu konuda haklisin. Unutulmamasinin gerektigi bir nokta, Turkiye de bu durum nasil? Turkiye de 15 sene yasayan bir Alman olarak, yabancilar icin Turkiye de yasamak en az yabancilar icin Almanya da yasamak kadar zor, veya daha zor diyebilirim. Bence cok bilgi toplayip karsilastirmak yapmadan, sadece kendi tecrube ve duyduklar ile yazmak cok faydali degil, bu yeni bir konu degil ve Dunya da bu konu arastirma yapan cok profesor var.

    Turkiye de yasayan yabanci sayisi cok az, turistler ve dil ogretmenleri haric. Almanya, Fransa, Amerika ve cok Avrupa Ulkesi, cok uzun zamandir yabanci migrantlara sahip olduku icin durum biraz daha farkli. Tabi ki durumlari zor ama daha integre olduklari soylenebilir.

    Avrupa bir bok degil demek de manasiz ve cahilce bile denebilir, yabanci birisi Turkiye/Fransa/Singapur ve saire bir bok degil diyebilir, bu cok kolay ve yanlis.

    Onun disinda Almanya dan Turkiye donen, bir sure kalan ve tekrar Almanya ya gitmek isteyen cok Turk de taniyorum, bura da da toplum tarafindan kabul edilmediler.

    Ben Fransa ya donunce, orada da dislaniyorum, cunku 15 sene yokum.

    Cok kesin yorumlar yapmadan once biraz daha dusunme arastirma ve tartisma lazim dusunuyorum.

    Saygilarimla,
    Jacques

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada bilgi icin: Ben Alman ve Fransizim, Berlin de dogdum ve 23 yas a kadar Berlin de yasadim. Sonra 8 sene Paris ve 15 sene dir Istanbul da yasayorum.

      Saygilarimla,
      Jacques

      Sil
    2. Öncelikle yorumunuzu okudum aslında baktığınız zaman bazı konularda haklı olabilirsiniz, Türkiye'de de yabancıların yaşamasının çok zor olduğunu söylemişsiniz ama bu sizin yaşadığınız şehirle alakalı olabilir çünkü benim bulunduğum yerde emin olun bir çok yabancı var ve çoğu da bulundukları ortamdan memnunlar ki Türkiye'den ayrılmak istemiyorlar.Ayrıca Türkleri ne kadar tanıyorsunuz bilmiyorum ama Türkler sıcak kanlılıklarıyla ve misafir perverlikleriyle bilinirler burada Türkleri övmek değil amacım.Her neyse Ayrıca Avrupa bir bok değil derken de aslında çok cahilce olduğunu düşünmüyorum bunu söylememin sebebi çoğu Avrupalı nedense Türkleri geri kalmışlıkla itham ediyorlar sizce bu ne kadar doğru ? Ayrıca geri kalmışlılıkla itham eden bir Avrupadan ister istemez insan bir şey bekliyor ama nedense bunu Berlin de çok da göremedim.Ben buraya gelene kadar Almanların Türklere bakış açısı konusunda hiçbir şey bilmiyordum ve burada ki insanları dinledikten sonra hani Avrupalı insan modeli varya bu insanların davranışlarında ki tutumları pek Avrupai gelmedi bana.

      Ben Alman,Fransız,İtalyan ayrımı yapmam sonuçta hepimiz insanız ki emin olun bunu bir çok Türk de yapmaz ama neden Avrupalı bir insan, ayrım yapma gereği duyuyor ?

      Sil
    3. cevabinizi icn tesekkur ederim.

      "yasadiginiz sehir ile alakali olabilir" katilmiyorum. istanbul hem enternasyonelligi hem de yabanci miktari bakimindan tahiminimce turkiye de bir sirada. siz bulundugunuz yer neresi? adana antalya gibi sehirler de de cok yabanci var ama durumlari benzer.

      sicakkanlilik ve misafirperverlik farkli, bir ulkede yasamak ve toplumun parca olmak farkli iki seyler. turkiye de yabancilar az olduku icin, bazen de "ilginc" veya "zengin" gibi gorulduk icin, "sahte" ilgi goruyorlar, ama cok zaman dalga konusu oluyorlar ve gercek dost grubu na parca olamamadirlar. siz berlin de bir cok genc insan a gidmek durumunda, konusup sempati gosterirler. genelde dil sorun ve onyargi sorun. siz acik olun, karsinizda da acik insan bulacaksinizdir. sonra turkiye de herkes ingilizce konusmak icin heves var, berlin de herkes "turkce" konusmak icin heves degil. ama tabi ki bir cok yabanci insan turkiye havasi ve insanlari sempatikligi sebepi icin kaliyorlar. ve hayat daha kolay oldugu icin. onlar icin de ulkelerine donmek zor, kolay olsa belki secim farkli olacak.

      "avrupali turkleri geri kalmislikla itham ediyorlar". boyle bir genelleme yapilmamalidir. her yer de her ulkeden insani geri kalmislik, sahtekarcilik, tembellik, yalancilik, pislik, hirsizlik, namussuzluk, duzensizlik, zamansizlik vs vs gibi seylerle itham eden insan var. bu nasyonalite ile degil, insanlik ile alakalidir. "turkiyeyi geri kalmışlılıkla itham eden bir Avrupa" diye bir sey varsa, "avrupayi ileri olmakla itham eden bir turkiye" de vardir.

      her seyin cekirdek sebepini bulmaya calismak gerek, cok zor olmaktadir yine de bu. tekrar soyluyorum, turk olmak ile alakasi yok, minorite olmak ile alakasi var. her ulkedeki minoriteler icin "stereotipik" genelleme vardir. bunlarin sebepleri de vardir, ama yine de bu genellemek yapmak yanlistir ve cahildir.

      ayrim yapmam diyorsunuz, her cumlenizde "alman turk icin ... diyor. halbuki turkler ..." tarzi cumleler bulunmaktadir. ayrim yapmak sadece birisinin kotu oldugunu soylemek degilmektedir. sizin yaptiginiz da daha "hafif" ayrimcilik seklinde gorulebilir.

      tekrar vurguluyorum, "neden Avrupalı bir insan, ayrım yapma gereği duyuyor" bu tarz insan her dunyada ve ulkede vardir.

      Saygilarimla,
      Jacques

      Sil
  2. Ben Muğla'nın Fethiye ilçesin de yaşıyorum ve emin olabilirsiniz burada yurt dışından gelenlere sizin bahsettiğiniz gibi davranılmıyor.Ayrıca İstanbul sizin de dediğiniz gibi enternasyonel bir şehir ve bilmiyorum İstanbul dışında başka hangi şehirlere gittiniz ama yaşadığınız şehirle burada ki karşılaştığınız durumların kesinlikle bir alakası vardır.Aslında bir önce ki yazımda şunu belirtmeyi unutmuşum; yazdıklarımı kesinlikle genellemeye almayın senin de dediğin gibi her millette geri kalmışlık, sahtekarcılık vs buna benzer şeyler var ve kesinlikle yurtdışında yaşayan insanların için de de iyi insanlar vardır bunu aksini söyleyemem ama sanırım ben böyle insanlarla ne yazık ki görüşme fırsatım olmadı.Belki ondan kaynaklandığı için bunu daha önce söylemedim.

    Açık olmaktan kastınız nedir? Çünkü burada Türk lafını duyan kaçıyor da sizce böyle bir ortam da kendinizi nasıl ifade edebilirsiniz ki keza Berlin de şöyle bir durum da var burada her milletten insan var ama burada arabından tutunda romanına kadar bir sürü insan var ve nedense bunların hepsini Türk olarak niteleyen insan tipleri var peki neden böyle bir yakıştırma yapıyorlar çünkü bu insanlar temiz iş yapmıyor, sahtekarlık yapıyorlar vs. bunlar Türk olmamalarına rağmen direk Türk damgası yiyorlar böyle bir şeyi siz Türkiye de yaşadınız mı? ve ayrıca bu yazıma yorum yaptığınız içinde teşekkür ederim çünkü ben hep burada bazı şeyleri Türklerden dinledim ve bazı şeylere de ben şahit oldum eğer sizin yazınız veye buna benzer bir paylaşımınız var ise okumak isterim.Çünkü her iki tarafı dinlemeden yargılma'nın doğru olmadığını biliyorum.

    Ayrıca cidden ben ayrım yapmıyordum ta ki buraya gelene kadar ki aslında gene de ayrım yaptığım söylenemez ve yazdıklarımı lütfen benim görüşüm olarak alın ben konuştuğum kişiler ve karşılaştığım şeyler hakkında yazmaya çalışıyorum ...

    YanıtlaSil