6 Ekim 2012 Cumartesi

Orientation Session ...

'''' 4 Ekim 2012 '' Orientation Session - Winter Term '' saat 10 : 00  ''''

Ben evden 1 saat önce çıktım çünkü Türkiye den bir arkadaşım Haupthbahnhof ' a gelip oradan da Polanya ya geçecekti bunun üzerine de onunla görüşmek için evden erken çıkmam gerekiyordu.Neyse tabi ben buralara çok alışamadığım için S-Bahn'a bindim ve arkadaşımın yanına gitmek içinde 2 tane S-Bahn değiştirmem gerekiyordu ilkin de problem olmadı ama ikincisini bulmam biraz zamanımı aldı tabi iş böyle olunca da arkadaşımla görüşememe gibi bir olasılık ortaya çıktı ama ben yılmadım koştura koştura arkadaşımın olduğu perona gittim ve kısacık da olsa onunla görüşme fırsatı buldum ben arkadaşımı gördüğüm için mutlu olduğumu söyleyebilirim : )

Arkadaşımla görüştükten sonra tabiki de okula geç kaldım ve okula da koştura koştura gittim çok şükür ki gittiğimde başlamamışlardı.Ayrıca bu zamana kadar Türk arkadaş edindim ve o gün yanımda Füsun arkadaşım vardı.

Gelelim o toplantıya efendim tahmin edeceğiniz gibi toplantı önce Almanca ile başladı ve daha sonra İngilizce olarak devam etti ve ben bu sıralarda eh biraz anlar gibi oldum ama genel de olaya Fransız kaldım : )

Şimdi toplantı da önce yapmamız gerekenlerden falan bahsedildi daha sonra bu yıl Erasmus ile gelen öğrenci sayısı 244 dü sanırım çok hatırlamıyorum ve bunun yanında da ülkelere göre oranları verildi.İlk sırada İspanya bulunurken ikinci sıra da Çin vardı.Türkiye ise yedinci sıradaydı ki bence sıralamamız gayet iyi : )

Şimdi toplantımız 2 oturumdan ibaretti.İlk oturumu hallettikten sonra yemek molası verdik ve bunu gerçekleştirirken de yeni yeni arkadaşlar edindim.

Ve sıra ikinci oturum ve bu oturum aslında biraz oyun havasındaydı.Bir grup da altı kişi olamak şartıyla ve ayrıca en fazla da aynı milleten iki kişi olması gerekiyordu ben ve Füsun tam bir grup ararken bir grup bizi buldu : ) Hatırladığım kadarıyla grubumuzda iki İtalyan vardı bir Fransızdı sanırım diğerini hatırlamıyorum.Neyse bize bir kağıt verildi tabi ki Almanca kendi aramızda sorulara cevap bulmaya çalıştık tabi bende ne Almanca ne de İngilizce olmadığından ne yazık ki muhabbete çok giremedim.Keşke en azından ingilizcem biraz iyi olsaydı ama neyse halledeceğim inşallah.Böylelikle okulun ilk toplantısında konuşamasam da bir kaç yabancı arkadaş edindiğimi söyleyebilirim.

Aslında o gün benim için ciddi anlamda dolu dolu geçti umarım dil konusunda en kısa zaman da bir ilerleme kaydederim.

Veee Berline gelecek olan arkadaşlara benden ufacık bir nasihat Almancayı öğrenip de gelmeniz de çok fayda var hatta ingilizceniz de iyi düzeyde olursa burada arkadaş konusunda çok sıkıntı yaşamazsınız. 

Ayrıca gün geçtikçe kelime hazneme yeni yeni kelimeler giriyor '' Ach so ''


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder