3 Ekim 2012 Çarşamba

TU Berlin Kayıt...

Herkese selam olsun ...

Bugün yeni bir gün yine yeni yeni şeyler öğrenmenin günü...

Dün itibariyle artık TU Berlin öğrencisiyim.Tabi bunu Şeydanur'un yardımlarıyla yaptığımı söyleyebilirim.Yani çoğu işimi sağ olsun onun sayesinde hallettim.Belki onun yardımları olmasaydı işlerimi biraz zor halledebilirdim.

Ayrıca dün okula gittiğim zaman bir çok arkadaşla tanıştım sanırım şansım dönmeye başlıyor : ) Neyse efendim dün TU Berlin AB Ofisine Şeydanur ile beraber gittik.Sıranın olmaması işlerimizin daha çabuk bitmesini sağladı.Tabi burada gene Şeydanur devreye girdi.Yani yanında birinin olmuş olması insanı cidden çok rahatlatıyor.Tabi bunun yanında bizimle ilgilenen bayanın da sıcak davranması beni o heyecanlı durumda rahatlattı : )

Çok şükür hiç bir aksilik çıkmadan başvurumuzu yaptık ve artık okula kaydım gerçekleşti.

Arkadaşlar okulum 1 Ekim de açıldı ve okulumun açılmasıyla beraber normalde Student ID kartımın yanımda olması gerekiyor lakin ben okula başvuruyu yeni yaptığım için sanırım bir kaç hafta sonunda gelecek ve bunun yanında size U- Bahn ve S-Bahn dan bahsetmiştim.Arkadaşlar 1 Ekimde Üniversite'nin açılması ve ben de o Üniversite'nin öğrencisi olmam sebebiyle ID kartım gelene kadar yandaki resimde gördüğünüz belgeyi okul bana verdi.Peki bu belge ne işe yarıyor ? Belgeyi S- Bahn , U-Bahn , Belediye Otobüsün de pasaportumla beraber göstererek hiç bir ücret vermeden o taşıtlardan yararlanmamı sağlıyor.Normalde A-B güzergahında 2,40€ veriyordum artık bu fiyattan kurtuldum : ) ve 6 aylık süre zarfında hiç para vermeden istediğim taşıttan yararlanabileceğim.Tabi bundan yararlanmak içinde önceki yazılarımda bahsetmiştim 225 € ödemiştim okula : )



Şimdi bu işimi hallettikten sonra da Şeydanur ile beraber yemek kartı almaya gittik.Kartı 1,50 € aldık.Yalnız arkadaşlar siz almayın çünkü Student ID geldiği zaman size zaten bu kartı da gönderiyorlar. Biz para verdik ama olsun okula bağışımız olsun : ))

Bu arada yemek kartım ;



Bu karta para yükleyerek yemek yiyorsunuz aynı Türkiye deki okullarda ki gibi.Peki dün başka ne yaptım ? Daha önce bana çıkan yurda gittim.Acaba hala hakkım var mı diye ? Sıkı durun benim odam daha önceden ayrılmış ve ben boşuna canımı sıkmışım bu konuya meğerse odam beni bekliyormuş : )

Yurdum biraz şehir dışında olsa da ve şuan ki kaldığım yerden ayrılmak zor gelse de artık benim de bir odam var.Yurt konusunda size daha sonra detaylı bilgi vereceğim.

Şimdilik mutluyum ve endişeliyim....

Veeee artık yeni heyecanlara ve zorluklara yelken açtım ....


1 yorum:

  1. Merhaba sevgili bay ve bayanlar.
    Bende Berlin Teknik Üniversitesinde okumak istiyorum. İnternet üzerinden başvurumu yapabilir miyim? Böyle bir imkanım varsa bana yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.
    Teşekkürler.
    Emirhan EKŞİ

    YanıtlaSil