13 Kasım 2012 Salı

Bergama Müzesi ...

Pergamonmuseum yani BERGAMA MÜZESİ ...

Müzenin namını büyük ihtimalle duymuşsunuzdur.Bu Müze Berlin'de ki  Müzeler Adasında bulunan beş Müzeden biri.Bergama Müzesi Almanya'nın en çok ziyaret edilen müzesidir.Bunun yanında Bergama Müzesi üç bölümden oluşuyor şöyle ki ;

  • Klasik Antik Çağ Koleksiyonu
  • Antik Yakın Doğu Müzesi
  • İslam Sanatı Müzesi
Bu Müzeyi arkadaşlarım sayesinde gezme fırsatı buldum.Öncelikle ilk defa bir Müzeye gittim.Normalde bu tarz kültür gezilerini severim lakin ne yazık ki şimdiye kadar gidemedim umarım bu yazımdan sonra bol bol gezme fırsatım olur.

Öncelikle sizlere Müzeyi anlatmadan önce biraz bilgi vereyim.Eğer öğrenciyseniz giriş 5 € öğrenci değilseniz vallahi onu bilmiyorum artık onu öğrenirsiniz bir şekilde : ) Müzeye girmek için eğer yanınızda sırt çantası veya buna benzer bir şey varsa giriş deki dolaplara koymanız gerekiyor ve bu da 1€ ile ücretlendirilmiş.Ayrıca eşyalarınızı alırken 1€ tekrar geri alabiliyorsunuz.Evet şimdi Müzeye girişimiz yaptık sıra oraları sizlere anlatacak kişilere geldik : )  Burada şöyle bir güzellik var Müzeyi gezerken size bir makine veriyorlar ondan da o yapıları dinleyebiliyorsunuz aslında bir nevi rehber ! Tabi biz Türkçe dilinde bir rehber tercih ettik : ) Şimdi gelelim o yapıların anlatımına.Arkadaşlar çoğu yapının yanında numaralar var eğer siz o numaraları makine de tuşlarsanız size o yapı hakkında bilgi veriyor ki bu gerçekten süper.
Müzeye giriş yaptığınızda siz yandaki tablolar ile karşılaşıyorsunuz.Ben Müzeye giriş yaptığımda çok heyecanlandım ki bu heyecanım Müze gezisi bitesiye kadar devam ettiğini söyleyebilirim.

Öncelikle böyle eserlerin Almanya da sergilenmiş olması beni birazcık üzse de yapacak bir şey yok ! Ne de olsa bizim eserlerimizin başka ülke tarafından sergilenmesi bilmiyorum ya beni biraz düşündürdü.

Her neyse gezimiz sırasında eserlerin çoğunu dinleme
ye çalıştım ama tabi zamanımız kısıtlı olduğu için işin açıkçası çok da bilgi sahibi olamadım ama en kısa zamanda tekrar gidip tüm yapıları tek tek dinlemeyi düşünüyorum ve tabi bunun yanında diğer Müzeleri de gezmek istiyorum.

Müzeyi gezerken sanki zaman yolculuğuna çıkmışım gibi hissettim.Normal de ben Arkeolojiyi severim tabi böyle olunca da müzelerde ki eserleri sevmem kaçınılmaz oluyor : )

Yukarı da da yazdığım gibi Müze üç bölümden oluşuyor işin açıkçası beni en çok etkileyen kısım İslam Sanatı Müzesi oldu.İşte burada Türklerin yaptığı bir çok eserleri görebiliyoruz.

Yandaki resim bu bölümün girişini oluşturmakta.Yanlış hatırlamıyorsam girişte 500 numarası vardı.Rehberimize 500 yazınca sizi etkili bir Müzik karşılayacak yani ben en az bir 4 - 5
kere dinlemişimdir sanırım.

Resimde  ne kadar gülmüş olsam da cidden bu eserlerin burada sergilenmesi of ulen efkarlandım ama düşünüyorum da Türkiye de sergilenmiş olsa acaba bu eserlerin çoğu halan sergilenir miydi ?
Cevabı biliyorum sanırım.
- Hayır !
O zaman çok da can sıkmaya gerek yok sanırım tabi bunu yazınca içim rahatladı sanmayın...

Bu bölümde cidden sizleri çok güzel eserler bekliyor ben hayran kaldım diyebilirim.Minyatürlerden el yazmalarına, çinilerden gümüş ibriklere ve daha bir sürü şeyi bu Müzede görebilirsiniz.

Müze gezmek istiyorsanız önceliğiniz Bergama Müzesi olabilir.Zamanınızın bence büyük bir kısmını Müzeleri gezmek için ayırabilirsiniz.İşin açıkçası ben öyle yapmayı planlıyorum.Müzeden bir kaç fotoğrafı sizlerle paylaşmak isterim;
















Bunlar gibi bir sürü eser....

Berlin de Gezilecek Yerler - 1


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder