28 Kasım 2012 Çarşamba

İspanyolca Öğreniyorum ....

Berlindeyim Erasmus olarak bir yıl buralardayım ve hayatıma yeni yeni aksiyonlar katma peşindeyim.

Son aksiyonumdan bahsetmek gerekirse '' İSPANYOLCA '' öğrenmeye başladım ...

Evet eee be Tuna İngilizceyi hallettin bir de yanında Almancayı da hallettin İspanyolca eksik kaldı diye bilirsiniz ...

- Eee haklı mısınız ? 
- Hayır !

Ben; evet İngilizcem iyi değil biliyorum ve bu yaşıma kadar hiç sevemedim şu dili ama sevmek zorundayım bununda farkındayım.Eh Almancam da buraya gelmeden öncekinden daha iyi bunun da farkındayım.Nedense bir gün İspanyolca öğrenmeliyim dememle bu dil yolculuğuna başlamış oldum.Peki bu yolculuk nasıl başladı.

Şöyle ki ; İnternette öğrenilmesi en kolay diller diye bir bakayım dedim ve çoğu arkadaş İspanyolcanın kolay olduğunu söyleyince ve Dünya da geçerlilik bakımından 3. dil olması da beni bu dili öğrenme konusunda teşvik etti.Ayrıca İspanyolca'nın kolay olması konusunda açıklık getirmek gerekirse kolaylık veya zorluk görecelidir.Sonuçta bana kolay gelen bir iş başkasına zor gelebilir ...

İspanyolca öğrenmeye cidden seve seve başladım.Zaten bir dili öğrenmek için öncelikle o dili severek öğrenmeliyiz diye düşünüyorum.Çok şükür ki ben ilk aşamayı geçtim : )

Şimdilik İspanyolca konusunda şunları söyleye bilirim ;
- Okunduğu gibi yazılıyor ve bu beni ciddi anlamda Almancaya göre rahatlattı.Çünkü Almanca da bir harf söylemek için 3 veya 4 harfi birden kullanmanız gerekiyor : )
- Şimdilik dilbilgisi olayına giriş yapmadım sadece günlük bazı kelimeleri öğrenmeye çalışıyorum.
             -Hola !
             -Bienvenido !
             -Buenos Dias !
Ve böyle devam eden küçük küçük kelimeler.
- Şimdilik Berlin de 10 ayım kaldı ve dil öğrenme konusunu da bu 10 aya yaymayı düşünüyorum hem İspanyolcayı hem de Almancayı.
- İspanyolca konusunda en azından Türkiye ye gittiğim zaman A1 veya A2 Seviyesini Almanya da bitirmiş bir şekilde gitmek.

Şimdilik İspanyolca konusunda çok ilerlemediğim için zorluklarla karşılaşmadım ve şimdilik keyif alarak ilerliyorum.Umarım böyle devam eder.

Ayrıca tüm fikirlere açığım bu konuda benimle bilgi paylaşmak isteyen arkadaşları severek dinlerim : )

!!! Berlin,  yeni insanlar yeni bir hayat hatta yeni diller !!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder