18 Kasım 2012 Pazar

Ausländerbehörde Vizemi uzatıyorum ...

Sabahın beşinde uyanıp Berlin yollarında Ausländerbehörde gitmeye hazırlanıyorum.Daha önce sizlere Vizem hakkında bilgi vermiştim.Bana 3 aylık D Tipi Mult Vizesi vermişlerdi.Bu sebepten dolayı Berline geldiğim zaman tekrar Vizemi uzatmam gerekiyordu.

Şimdi Ausländerbehörde açık olduğu günleri sizlerle paylaşayım. Şöyle ki ;

Montag         07 : 00 Uhr - 14 : 00 Uhr
Dienstag        07 : 00 Uhr - 14 : 00 Uhr
Mittwoch      geschlossen
Donnerstag   10 : 00 Uhr - 18 : 00 Uhr
Frietag           geschlossen

Ayrıca siteye de buradan ulaşabilirsiniz.Evet bunu da sizlerle paylaştıktan sonra size bu binan açık adresinide paylaşayım : )

Landeseinwohneramt
Abt. Ausländerangelegenheiten Dienststelle
Friedrich-Krause-Ufer 24
133 53 Berlin

Adresi de sizlerle paylaşmışken bence Wedding S-Bahn' dan buraya gidebilirsiniz.Bence daha yakın : )

Şimdi o sabahın bir gün öncesine gidelim...

Akşam Emrah ile buluşarak Ausländerbehörde binasının nerede olduğunu öğrenmem için beraber bu binanın olduğu yere gittik.Emrah daha önceleri buraya çok geldiği için sağ olsun bana binanın nerede bulunduğunu gösterdi.Binanın bir gün öncesinden öğrenmemin sebebi sabah erken gidip sıraya erken girmek çünkü sıra çok kalabalık olabiliyor.

Veeeeee o sabah !

Saatler 06:30 gösterdiğinde ben binanın önündeydim ve her yer karanlık ve çok soğuktu.İşin açıkçası o gün mesai saat 10:00 başlıyordu ve benim düşüncem şöyleydi eğer kimse olmazsa U-Bahn bulunduğu yere gidip biraz orada vakit geçirmekti çünkü dışarısı o kadar soğuk ki en azından orada ısına bilirdim ama ben gittiğimde en az önümde 20 kişi vardı tabi bende sıraya girerek saat 10'a kadar sırada bekledim.


Tabi sırada beklerken bir çok sıkıntıda çektim en basit örneği tuvalet !

Bildiğiniz gibi Almanlar o kadar kuralcı ki bina saat 10 da açılıyor ve açılasıya kadar da kimsecikler içeriye giremiyor.Ayrıca biz kantinde sıradayız.Tabi benim tuvaletim geldi ve ne yazık ki görevli içeriye almıyor.Şaka gibi hayır o kadar saçma ki yani tuvalete gitsek ne olur sanki demi ama hiç !!!

Neyse tabi ben sıkıştım : )  artık dışarı çıkıp bir Türk görme ümidiyle çevreme bakınıyorum çok şükür ki bir Türk ile konuşma fırsatım oldu ve durumumu anlattım sağ olsun bana yakınlarda gidebileceğim bir yer varmış onun söylemesiyle benim gitmem bir oldu : ))))

Her neyse bu zor durumu atlatınca bana bir rahatlama geldi ve saatler 10 :00 gösterdiğinde artık sıra almak için zamanımız geldi ve sıra bende kadına ;

 '' Ich bin Erasmus Student und Ich wollte meine Visum verlangern '' dedim.

Bunu söylerken yanımda Veli amcam da vardı ve sıra mı aldım sıra numaram  : 59
Her neyse yanlış hatırlamıyorsam B blok da işimizi hallettik.Evet şimdi ben Vizemi uzatmaya başlamadan önce bir çok evrakı hazırlamıştım şöyle ki ;


  • Kabul Mektubu
  • Sağlık Sigortası ( Almanya da yaptırmış olduğunuz sigorta sakın unutmayın )
  • Okuldan almış olduğumuz Öğrenci Belgesi ( Bu belgeyi okula kayıt yaptırdığınız zamandan itibaren bir kaç hafta içerisinde size geliyor ve size yeşil renk de 2 tane belge veriliyor ve bu belgelerin her birini parça parça kesip lazım olan yerlere verebiliyorsunuz.)
  • Vize ve Pasaport Fotokopisi
  • 1 tane biometrik fotoğraf
  • Türkiye deki okuldan almış olduğunuz Hibe yazısı ve yaptırmış olduğunuz Taahhütname.
  • Bürgeramt dan almış olduğunuz oturum belgesi

Evet arkadaşlar benden istenen evraklar bunlardı ayrıca ben bir çok yerde para da veriyormuşuz diye okumuştum ama ben para vermedim aklınızda bulunsun.

Şimdi ben bu evrakları teslim ettikten sonra yanlış hatırlamıyorsam 1 saat içerisinde Vizemi aldım : )

Böylelikle bu işimi de halledince şimdilik evrak işim bitmiş oldu.Umarım karşıma evrak işleri tekrar çıkmaz

UMARIM
...

1 yorum:

  1. Merhaba tesekkurler bilgi icin. Ben de vizemi uzatmak icin basvuru yapicam da, belgeleri almanca mi hazirladin ingilizce mi? Yani ben mesela sponsor dilekcesi vericem almanca mi olmali

    YanıtlaSil