24 Kasım 2012 Cumartesi

Treptower Park ...

Kısıtlı bir zaman ve kapalı bir gün...

Şu sıralar Berlin sise teslim olmuş durumda.Her yer bembeyaz.Yani göz gözü görmüyor desem doğrudur : )

Şimdi gelelim böyle bir günde ne yapabileceğimize.Öncelikle Enginle beraber düşündük ne yapalım diye benim aklıma nedense direk burası geldi ve her ikimizin onayıyla buraya gitmeye karar verdik.

Tabi buraya yürüyerek gitmek istedik hem gezelim hemde etrafı öğrenmek babında.Neyse biz yola çıkacağız ama ne yazık ki yurdumun yol güzergahı haritada gözükmüyor.Tabi ben hemen Google Map den bir haritaya benzemese de gideceğimiz yeri çizdim.Şaka gibi ya vallahi kendimi aştım harita okuma konusunda.

Treptower Park Berlinin Doğusunda bulunmakta ve burada devasa bir Sovyet savaş Anıtı var.Gerçekten çok büyük bir Anıt.

Evet tabi buraya gidebilmek için öncelikle yandaki manzarayla karşılaşıyorsunuz.Ben bu parka hayran kaldığımı söyleyebilirim.

Ne kadar da kış kapımızı çalsa da gene de her yer çok güzel.Öncelikle yukarıda bahsetmiş olduğumuz Anıt Treptower Park'ın içinde bulunmak da ve buraya S - Bahn ile ulaşabilirsiniz.

Burada ki gördüğüm manzarayı size tarif bile edemem düşünün o kadar güzel bir Park.Yani Türkiye de ki parklarla kıyaslayınca gerçekten o farkı çok rahat görebiliyorsunuz.


Yanda ki resim Anıta gitmek için geçiş güzergahımızın üzerindeydi. Sanırım bu parkın giriş kapısı : )

Bu resimden de gördüğünüz gibi kapının diğer tarafı hep ağaçlık.Avrupa da ki çoğu şehirlerin içerisinde ormanların bulunması gerçekten çok güzel.Ne yazık ki Türkiye de böyle bir şeyle karşılaşamıyoruz. 

- Neden ? 
- Çünkü her yere binaların dikilmesi !!!

Bu gerçekten geleceğimiz için büyük bir sorun.Ne bileyim bazen şehir hayatından sıkılınca böyle havadar yerlere gidilmeli diye düşünüyorum ve bunun en iyi örneği Avrupa da .

Ne kadarda bazı şeylerin altını çizsek de sadece çizdiğimiz ile ortada kalıyoruz.Bu yüzden altını bastıra bastıra çizmeliyiz.Belki görmeyen gözler görmeye başlar !!!

Şimdi gelelim o devasa Anıta ; 

Anıtın hepsini alabilmek için baya bir uzaktan fotoğraf çekmek zorunda kaldım ...


Yukarıda ki sembolü özellikle çekmek istedim yukarıda ki sembol Sovyetler Birliği'nin sembolü ; orak ve çekiç...

Yukarıda ki resimde Anıtın giriş kısmında karşılıklı iki tane heykel bulunuyor.Sanırım Sovyetler Birliği askerlerini temsil eden bir heykel .


Eğer Berlin de zamanınız ciddi anlamda var ise buraya gelmenizi tavsiye edebilirim ...

Berlin de Gezilecek Yerler - 4


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder