22 Kasım 2012 Perşembe

Siegessäule ...

Siegessäule yani ZAFER SÜTUNU ...

Bu Zafer Sütunu Tiergarten'ın tam merkezinde bulunmaktadır.Gerçekten devasa bir yapıt.

Öncelikle çok çabuk dikkatinizi çeken bir yapı. Berlindeyken bir çok geri gezmeye çalışıyorum ve bu sadece gezdiğim yerlerden sadece biri : )
Şunu belirtmek isterim ki benim yükseklik korkum var tabi bunu ben neden sizlerle paylaştım.Sebebi şöyle ki ;

Bu yapı 66.89 metre yüksekliğinde ve 285 basamaklı dik merdivenlerle yandaki paylaştığım resme ulaşabiliyorsunuz.İşin açıkçası ben büyük bir hevesle bu heyecana başladım.

Tabi Berlin'i yukarıdan görmek istiyorsanız bunun için yapmanız gereken cüzzi bir miktar ödeme yapmanız gerekiyor.Yanlış hatırlamıyorsam 2,5 € giriş parası vermiştik.

Her neyse biz içeriye girdik tabi bende başladı heyecan.Arkadaşlar buraya giriş yaptığınızda sizi maketten bir çok yapı karşılıyor  ve içeride gerçekten güzel bir şölen yaşıyorsunuz.Tabi biz bunları inceledikten sonra sıra bu yapının en tepesine çıkmaya geldi.

Öncelikle merdivenler çok dar yani iki kişi yan yana çok zor geçiyor ve bunun yanında merdiven basamakları da çok dar.Her neyse biz yolumuza devam ediyoruz...
Yanda ki resimler bu Heykelin tam ortasında olmasa da eh biraz merdivenlerden çıktıktan sonra böyle güzel resimlerle karşılaşıyorsunuz.

Gerçekten süper resimlerdi....

Şimdi biz gene yolumuza devam ediyoruz.Tabi bir yerden yolumuza devam ederken bende de yavaş yavaş heyecan başladı.

Ah çıkmasa mıydım acaba yok yok çıkayım ya ne olacak diye kendi kendime konuşmaya başladım : )))

Abi sanki yukarı çıkıp atacağım kendimi altı üstü çıkıp iki üç seyre bakıp aşağıya ineceğim ama nerde korkuyorum : )))

Ne demişler korkunun ecele faydası yok !!!

Evet artık yavaş yavaş yukarıya ulaşıyoruz ve o ilk an.

Ben gözlerimi açamıyorum ve bunun yanında yukarıda ki paylaştığım heykelin dibinden ayrılmıyorum.Yani korkuluklardan uzak durmaya çalışıyorum ama nerde arkadaş bir biz yokuz ki orada bir sürü insan var : )))

Neyse ki bir müddet sonra yavaş yavaş alışmaya başladım ve artık rahatım her yere eh biraz tırs samda  gene de rahatlıkla etrafa bakabiliyorum : ))


Ayrıca yukarısı cidden çok soğuktu.Zaten daha hastalığımda geçmeden böyle bir maceraya kalkışmam hastalığımı birazcık daha uzattı ama neyse ki şimdi daha iyiyim : )

Şunu da belirtmek isterim Berlin yukarıdan da çok güzel gözüküyor ...
Evet şimdi  biraz Berlin'i yukarıdan görelim ...














Evet yukarıda ki paylaştığım fotoğrafların hepsi bana aittir.Özellikle bunu belirtmek isterim.Bu Dipnotu da ekledikten sonra eğer Berlin'i gezmeyi planlıyorsanız buraya gelmeyi sakın unutmayın : )))


Berlin de Gezilecek Yerler - 2    


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder