16 Kasım 2012 Cuma

Hoş Geldin Parası ...

Herkese selam olsun....Sizlere yazmayalı baya oldu sanırım.Vallahi bazen düşünüyorum da blog yazmaya üşenmeye mi başladım acaba ? Eh birazcık geçte yazsam gene de burada ki yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.

Öncelikle mutlu bir haber vermek istiyorum Berlin deki tüm evrak işlerimi hallettim sonun da ÖZGÜRÜM !!!
Hiç bitmeyecek sandım şu evrak işleri ama sonun da mutlu SON . Gerçi çok da sevinmemek lazım sonuçta karşıma tekrar bir evrak işi çıkabilir ama ben çıkana kadar bu sevinci yaşamayı düşünüyorum : )

Eeee bu yazımda sizlere '' Willkommen Geld ''  -  '' Hoş Geldin Parası '' dan bahsedeceğim. Berline geldiğiniz de Devlet size Hoş Geldiniz Parası veriyor.        
- Ne kadar mı ?
-  50€

Eh fazlada olmasa genede idare eder : )
Tabi bunu talep etmek için ya Bürgeramt' dan ya da Üniversitenizden bir belge alıyorsunuz ve bu belgeyi doldurup Bürgeramt daki görevliye imzalatmanız gerekiyor ve bunu yaptıktan sonra da bu belgeyi okula vermeniz gerekiyor.Yanılmıyorsam bir kaç ay içerisin de paranız hesabınıza yatıyor.
İşin açıkçası ben de yeterince Almanca olmadığı için ben buna başvurmak istemedim nedense ama başvurumu vermeden bir gün önce sağ olsun Füsun arkadaşımın biraz gazına gelerek hemen ertesi gün başvurumu yaptım.Ayrıca şunu da anladım arkadaşlar dil bilmeye bilirsiniz ama bu konuda çekingen durmayın yoksa işlerinizi halletmek için sürekli birilerine ihtiyaç duyarsınız. Bu yüzden anlaşabildiğiniz kadar anlaşmaya çalışın emin olun gerisi geliyor : )

Bu işimi de kazasız belasız atlattım.Umarım en kısa zaman da para hesabıma yatar : )

Şimdilik Berlinden aktaracaklarım bunlarla sınırlı diğer yazılarımda sizlere diğer yapılması gereken evrak işlerinden bahsedeceğim : )

Şimdilik diğer yazımda görüşmek üzere ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder