8 Kasım 2012 Perşembe

Karış karış Berlin ...

Berlin de bir gezi ...

'' Zentraler Omnibusbahnhof Berlin ZOB Masurenallee 4 - 6  14057 Berlin, Deutschland 030 30100175 ''

Bazen bir çok insan hayatımıza biraz geç girer aslında hayatımızda yer edindiği zamandan itibaren ya biz neden daha önce görüşmemişiz ki deriz ki bunlardan biri sınıf arkadaşım Engin.Engin ile 1. Sınıftan itibaren aynı sınıftaydık lakin ne zaman ikimiz de Erasmuslu olduk bir birimizi daha yakından tanıdık ve zamanla dost olduk.Ah şu biz :)

Engin Poznan da eğitim alıyor ve bir kaç günlüğüne Berline geldi ve onun gelmesiyle Berlin gezimizde başlamış oldu : )
İlk gezimize Alexander Platz dan başladık. S-Bahn dan inmemizle ilk Berliner Fernsehturm'u gezmekle başladık.Yanda ki resimden de gördüğünüz gibi aslında ismi Televizyon Kulesi olarak geçiyor. Gerçekten de Kule. Çünkü ne kadar da fotoğraf çekinmeyi denediysek de bir türlü o pozu yakalayamadık : )

Her neyse tabi benim elimde bir harita ilk defa Berlini keşfe çıkıyorum ama neyse ki bir kaç kere yanlış yola sapmış olsak da o gün cidden çok gezdik.Ayrıca burada şöyle güzel bir durum da var Müzeler olsun Kuleler vs. hepsi birbirine o kadar yakın ki yürümeyi seven arkadaşlar için cidden güzel bir olay.Yani biz saat 11:00 gezmeye başlayarak saat 6:00 gibi U - Bahn'a bindiğimizi hatırlıyorum düşünün o saat aralığında sürekli yürüdük eeee yorulmadık mı yorulduk ama değdiğini söyleye bilirim.

Evet sıra Berliner Dom 'u gezmeye geldi.İsmi Berlin Katedrali olarak geçiyor ve ben bu Katedrale hayran kaldım : ))

Yukarıda da dediğim gibi bu iki yapı ve bir sürü yapı birbirine çok yakın : )

Tabi benim elimde hale yol haritası var ne olur ne olmaz diye sürekli ona bakıyorum.Ayrıca nereden baksanız Berlin de 45 gündür yaşamaktayım ve bu süre zarfında emekdar Haritam artık kendinden geçmiş durumda bu yüzden hemen bir harita temin etmem gerekiyor : ))

Arkadaşlar gezdiğim yerleri sizlere anlatmaya çalışıyorum yapılar hakkında çok bir bilgi veremiyorum bu yüzden gezdiğim yerlerin İnternetten bağlantısını vererek oradan detaylı bilgiler edinebilirsiniz.Berlin de şimdiye kadar gezdiğim en eğlenceli ve heyecan verici güzel bir geziydi : )
 
Tabi gezimizi çok ayrıntılı bir şekilde tamamlamadık.Mesela Müzeleri gezmedik sadece aa burada şu Müze varmış falan diyip tamamladık inşallah bir daha ki sefere özellikle Berlin de ki tüm Müzeleri gezmeyi düşünüyoruz : ) Çünkü Berlin de bir sürü Müze var tüm Müze severlere duyurulur : )

Yanda ki resim ise Berlin Neue Sinagogu yani Berlin Yahudi Cemaatinin ana Sinagogu'dur.Burada binalar o kadar yüksek ki bu yapı işin açıkçası gezeceğimiz yerler arasında yoktu ama binaların yüksek olmasından dolayı çok dikkatimizi çekti ve bakalım neyin nesiymiş diyerek yola koyulduk çok şükür kazasız belasız burayı da haritan bulup yanda ki fotoyu çekinebildim : )

Yani bina yakından daha bir güzel gözüküyor yani burayı da görmekte fayda var diye bilirim.Tabi biz böyle gezerken biraz da acıkıyoruz yani iyi ki yanıma iki tanecik çikolata almışım yoksa mecalimiz kalmazdı o gün : ) Ayrıca böyle gezilerde mutlaka yanınızda sırt çantanız da olsun ve mutlaka içinde erzak da koyun : )))

Yanda ki resim bana ait değil onu başta belirteyim. Burası Holocaust Mahnmal yani Katledilen Avrupalı Yahudilerin Anıtı.Burası gerçekten çok orijinal bir yer yani yapı olarak çok farklı bir yer burası da kesinlikle gezilip görülmesi gereken yerlerden sadece biri.

Ayrıca gezimiz sırasında ne yazık ki hava iyi değildi yani yağmurlu rüzgarlı .... anlayacağınız buralar artık soğumaya başladı tabi biz yılmadan yolumuza devam ettik : )) Ne olsa biz genciz dimi ama : )
Veee Berliner Mauer yani Berlin Duvarı....

Böyle yapıların hala ayakta durması beni gerçekten çok şaşırttı.Normalde bu kalıntılar şehrin bir çok yerinde sergileniyor ama yanda ki resim Bernauer Staße yakınların da bir yerde.

İşin açıkçası buraya gidip gitmeme konusunda baya kendimle savaştım neden çünkü yürüme mesafesine göre birazcık uzak ama oraya gidince ya walla iyi ki gelmişiz dedim ve yanda ki foto çok hoşuma gittiği için sizlerle paylaşmak istedim.

Tabi biz böyle gezerken çikolatalarımız bitti : ( ve acıkmaya başlıyoruz ve diğer taraftan da yorulmaya başlıyoruz ama pes etmek yok : )
Evet yanda ki resim Haupbahnhof dan bir kesit. Burası istasyon bir özelliğimi var diceksiniz ama öyle önemli bir özelliği yok yalnız şunu bilseniz yeter Berlinin en büyük istasyonlarından biri.

Ayrıca bu istasyondan defalarca geçtim ve yanda ki heykel hep ilgimi çekmiştir eeee biz de zaten geziyoruz ee bir de istasyonda yolumuzun üstünde biz de bir fotoğraf çekinelim dedik.

İlk defa bu istasyona girdim arkadaş bu kadar büyük bir istasyon olamaz dedim yani içerisi mükemmel hiç bilmeyen biri kaybolabilir : ) 
Neyse ki biz kaybolmadan içerisini bir turladık ve daha sonra yeni rotamızı belirledik.Tabi gezerken de bir yandan da yağmur yağıyor...
Reichstag yani Almanya Parlamentosu'nun toplandığı  yerin ismi...

Tabi bu binanında sadece dışından bakmakla yetine bildik şimdilik ama diğer gezimizde biliyorum ki içerisini de görme fırsatımız olacak.

Arkadaşlar yukarıda da dediğim gibi çoğu yapılar birbirlerine o kadar yakınlar ki burada metro ya veya tramvaya binme gibi bir durumunuz olmuyor ki eğer Berlin de okumuyorsanız sadece gezmeye geleceğim diyorsanız metro ve diğer taşıtlara ciddi anlamda para bayılabilirsiniz onun için hem gezin hem de spor yapın ...Sonuçta yeni yerler görmek istiyorsanız ki mesela biz planımızda olmayan çoğu yeri görme fırsatımız oldu o yüzden yürüyen be !

Daha sonra ne mi yaptık ?

Öncelikle Kreuzberg ( Küçük İstanbul )'e gittik bir döner yedik oradan da Boddin Straße ' ye gittik ve bir Türk Marketinden alışveriş yaptık.Engin'in bulunduğu yerde bir Türk Marketi olmadığı için bir kaç bir şey aldı.

Ve sonra Engini uğurlamaya geldi gerçekten Erasmus bana o kadar çok şey kattı ki bunlardan biri de yeni yeni dostluklar...

Berlin de yaşamak güzel hele ki güzel insanlarla yaşamak paha biçilemez ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder